söndag 3 april 2011

Köttbullar, tyllkjolar, Juholt och 10 liter jord.

I fredags träffads vi ca 10 personer i klassen och åt middag på Värmlands. Matutbudet var onekligen under all kritik; eller vad sägs om köttbullar med potatismos, raggmunkar eller spagetti med tomatsås? På en fredagkväll? Nåja, köttbullarna var i alla fall mycket goda. Från och med klockan 10 dansade vi nästan konstant till nästan halv ett. Roligaste kvällen på länge. På lördagen klev jag upp i ottan (för att vara lördag iaf) och vid 10-tiden åkte jag, Johanna och hennes mamma till Stockholm! Jag hade fått för mig att det skulle vara strålande sol, vilket det ju inte var. Men i övrigt var det en supermysig dag! Vi strosade runt på söder, åh-ade oss åt tyllkjolarna på Beyond retro, åt god lunch på Chutney. Men jag köpte faktiskt ingenting annat än en ring. Och så besökte vi Riksdagshuset för de hade minsann öppet hus! Det var massvis med folk där och fullt med guider. Vi besökte Plenisalen och jag satt på Håkan Juholts plats! I deras bord fanns ett litet utrymme där en del av politikerna hade lagt ett blankt block, så man kunde skriva en hälsning. Jag skrev en peppande hälsning till Juholt. Och just det, riksdagens talman Per Westerberg stod längst fram i salen och man kunde gå fram och prata med honom. Det gjorde inte jag, jag känner ju inte karln. Vi besökte också första och andra kammaren där Moderaterna och Socialdemokraterna håller till. Stolarna och bänkarna var över 100 år där. Efter att ha varit lite kulturella och lärt oss om Sveriges riksdag kom vi ner på jorden igen. Vi fikade och besökte HM. På kvällen promenerade jag helt själv endast med vägbeskrivning via mobilen till Vasastan där jag åt middag med Lången, Tobias och en fransman. Det var mycket trevligt. Jag var dock helt slut. Stockholm tar på. Idag har jag besökt Gränby centrum. Där fick jag en snilleblixt; jag köpte 10 liter jord och spenatfrön. Igår på riksdagshuset delade miljöpartiet ut fröpåsar med salladsblandning. Så jag blev väldigt sugen på att odla grönsaker! Halvvägs hem ångrade jag mig lite, det blev väldigt tungt för mina axlar och armbågsflexorer. Men nu har jag planterat de små fröna! Det var min helg. Till veckan börjar en ny kurs. Den handlar om rehabilitering och vi ska bland annat leda gruppträning och gå på hydroterapi (vattengympa). Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar