torsdag 28 april 2011

Joggingruset

Fy, vilken tråkig dag jag har haft! Det här är exakt allt jag gjort: ätit frukost, pluggat, tvättat, pluggat, ätit lunch, cyklat till Willys och handlat, pluggat, gått till Lången och pratat plugg och nu är jag hemma igen. Jag har suttit alldeles för länge framför datorn så nu har jag ont i ryggen. Varför allt detta plugg? Jo, vi har ett slutseminarium imorgon som handlar om olika folksjukdomar. Det ska ta heeeela förmiddagen imorgon! På kvalborg! Jag vill bara att det ska vara fredag eftermiddag NU!

På tal om ingenting alls så går joggingen rätt så bra! Joggade tre gånger förra veckan; 1 h 4 min, 1 h 5 min, och ca 45 min (då avverkade jag ett par extra backar som var så jobbiga så jag fick blodsmak i munnen och mådde illa). Och igår joggade jag 1 h 5 min. Uppskattningsvis ca 1 mil. Så jag är nöjd. Det går visserligen inte särskilt fort, det hör inte till vanligheterna att jag joggar om folk, om jag säger så. Men om jag tar det i min takt så älskar jag det! Det brukar kännas segt i början, men på slutet kan jag ana Runner's high och känner mig typ starkast i världen, haha! För att variera lite så ska jag på gympa ikväll.

Just det, nu var det plugg. Har fortfarande hjärtsvikt och cancer kvar.
Hejdå.

1 kommentar:

  1. Vad du är duktig Lotta! Blir det tjejmilen till hösten eller? :)

    SvaraRadera