måndag 11 april 2011

April, april

Mitt halsont har övergått till snor. Och slemklumpar i halsen. Har konstaterat att det är mycket svårt att försöka hosta upp slemmet, men att nysa fungerar ypperligt bra (om än ofrivilligt) att få upp de sega slemklumparna. Det fick jag uppleva på väg hem idag och det var inte så kul kan jag meddela.







Nåja, ny vecka. Och den ser ut att bli rätt slapp, jag klagar inte. Tänkte blicka tillbaka till april förra året och se vad som hände då:



Vi läste Funktionell anatomi och Biomekanik. Det var tufft vill jag minnas. Lärorikt, men tufft. Denna bild får illustrera hur pass dålig jag är på att "sålla" text; jag tycker allt verkar viktigt.



Jag och Linnéa. Om jag minns rätt så köade vi till Stocken en torsdagkväll, men gav upp efter nån timme.

Kårfest! Vi var dagisbarn.



Ivarsson hängde med mig en helg! Det var tydligen vår då också. Vi fotade blommor bakom henne där på bilden. Och så shoppade vi hysteriskt.



Och så blev det slutligen valborg! Eller först kvalborg, sen valborg. Jag drack surt rosé, vi spelade kubb, satt i Ekonomikumparken, jag och Vendela drack Likör 43 och nyponsoppa, för det gör man tydligen på Åland. Vi gick på en hemmafest, fast där fick vi inte vara, vi dansade på Norrlands, tittade på båtarna i Fyrisån, njöt av solen, sprutade champagne i lervälling, grillade på engångsgrillar som inte funkade och det var nästan sommar.



Vid Fyrisån.


Och Lovisa hängde här också! Se, det var sommar!


Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar