onsdag 28 april 2010

What's up?

- Vi har en uppgift i skolan där man ska räkna ut sin energiomsättning under en låg respektive högaktiv dag. I måndags bestämde jag mig för att ha min högaktiva dag, så jag steg upp klockan sju och strax före halv nio gick jag ut och joggade i 30 minuter. Det var första gången i vår som jag joggade så det gick oerhört långsamt, tänk lunkjogg. Men jag tog mig runt iaf. Och nu så här i efterhand hatar jag nästan mig själv för att jag var så hurtig. Sen cyklade jag till skolan. Där blev det dessvärre några lata timmar. Slutade vid fyra. Gick på stan ett tag. Vid halv sex tog jag sista hepatitsprutan. Sen cyklade jag hem, kastade i mig mat och promenerade till gymmet och körde en timme styrketräning. Jag var så slut när jag kom hem så jag kände mig som en zoombie.
- På tisdagen hade jag träningsvärk from hell. Joggingen tog ordentligt. På tisdagen var vi rätt aktiva på skolan. Först instruerade vi aktiva rörelser för en mindre grupp. Sen hade vi egen träning och jag och Vendela gjorde cykelergometertest varsin gång. Det var skitsvårt att mäta pulsen när personen cyklar och andas och har hög puls! Hoppas innerligt att jag inte behöver göra det testet på examinationen... Efter lunchen masserade jag Vendela. Hurra, bara 8 signaturer kvar...
- Just det, i veckan har vi haft en föreläsning om inkontinens och fått öva på bäckenbottenträning.
- Imorgon är det kvalborg och sen är det VALBORG! Är så himla taggad! Imorgon ska jag sova länge länge. Sen måste jag göra klart en skolgrej. På eftermiddagen blir det kubb med klassen och sen blir det någon fest. Fredagen kommer bli en intensiv dag. Men förhoppningsvis jättekul! Extra kul är att både Frykis och Lovisa kommer att befinna sig i Uppsala!

Godnatt!

PS. Jag har märkt att tiderna för när mina inlägg publiceras inte stämmer för fem öre. Nu kommer ni kanske tro att jag går och lägger mig mitt på dagen eller nåt sånt. Men det är alltså något som är fel och jag vet inte hur man rättar till det. Dåligt.

1 kommentar:

  1. Du är som alltid en hurtbulle, själv föredrar jag glass :) Hoppas du får en riktigt rolig valborg! :D

    SvaraRadera