söndag 11 april 2010

Nappar och reflexvästar




Fler bilder finns på fejjan.
Det blev fredag och terminens efterlängtade Kårfest skulle hållas! Vid halv fyra samlades jag och några tjejer hos Sofia J för att fixa till dagis-stilen, dricka lite dagisdricka och öva på Manboy-dansen. Taggade till tusen promenerade vi iväg i gummistövlar och med reflexvästar till Värmlands nation där vi välkomnades av Döden och placerades ut vid borden. Jag hamnade vid Demon-bordet. Spexen drog igång på en gång. Jag skyndade att placera mig längst bak eftersom jag visste att jag skulle få total blackout (vilket jag också fick).
Tillslut var det dags för middag. Det var någon sorts buffé. Och efter ett antal fester har jag nu lärt mig att när det är buffé så bör man lasta på så mycket mat man kan på en gång för det kommer varken att ges mer tid till att gå en andra omgång eller finnas någon mer mat att hämta för den delen. Sen bör man också strunta i att prata medan man äter för att hinna trycka i sig allt. För däremellan skall det också sjungas stup i kvarten och så är det ett spex eller två som ska framföras. Tugga tugga svälj tugga tugga svälj. Men maten var god och det var en riktigt rolig kväll! Bra ordnat! De andra terminerna var Livets början, Tonåringar, Pensionärer och Medelålderskris. Och så Döden, termin 4 som ordnade det hela.

När maten var uppäten och borden undanröjda intog vi dansgolvet. Himla roligt! Och när klockan blev någon gång efter tolv åkte jag på Rosens pakethållare till Kajsa där vi satt i soffan och lyssnade på musik och pratade. Jag var alldeles för pigg för att gå hem och sova. Men sen somnade Rosen och helt plötsligt var klockan tre. Då gick jag hem, tur att det var nära.

Sen vaknade jag på lördagen av att Lången ringde klockan 11.21. Jag orkade inte svara men klev upp och åt frukost. Promenerade till Willys. Pluggade lite. Bakade. På kvällen tog jag bussen till Sävja för att se på film hos Vendela. Vi hyrde en skitläskig film som hette Orphan. Hade nog nästan maxpuls på slutet, kunde inte sitta still och mumlade "gå inte dit, sluta, neeej, gå inte diiiiit!!".

Idag har jag städat, gymmat, pluggat, promenerat, pluggat, sett Wallander och fått ont i halsen. Till veckan har vi inga föreläsnignar på schemat, utan bara tid för plugg inför tentan i Biomekanik och funktionell anatomi på fredag.

Idag var det vår. Det var blå himmel och strålande sol. På eftermiddagen var det ett gäng killar som spelade fotboll i shorts och t-shirt på gräsmattan. Riktigt så varmt var det nog inte tycker jag. Men ändå! Så himla härligt. Tror förövrigt att jag har punktering på cykeln. Hurra.
Gonatt!

1 kommentar: