söndag 25 april 2010

Toppinghelg med shopping deluxe

Vilken toppenhelg det har varit! I fredags vid middagstid anlände Ivarsson med snabba Bettan. Jag bjuppade på sallad innehållandes spenat, tomat, rödlök, festaost, parma, avocado och lite kyckling. Dessutom hade jag lyxat till det med vitlöksbröd, kors i taket!

Ivarsson i egen hög person!

Sen gick vi till ICA för att handla bland annat digestivekex och kondenserad mjölk, för vi skulle nämligen baka en key lime pie! Det var fasligt enkelt och väldans gott, receptet slänger jag upp på http://www.matpratmedt2.blogspot.com/ senare. Ivarsson tyckte iaf att det såg väldigt gott ut:
'
Sen såg vi Så ska det låta och scorade några pensionärspoäng. Efter det såg vi en film som Ivarsson hade med; Allt för min syster. Den var rysligt sorglig, Ivis låg och snyftade och snörvlade. Jag satt till synes helt oberörd. Allt som vanligt alltså.
Sen blev det lördag och efter frukost tog vi Bettan ner på stan. Vi såg fina blommor som Ivarsson ville att vi skulle fotografer. Mycket estetiskt.

När vi blev hungriga åt vi lunch på Barista.

Ivis försökte diskret att dölja alla sina shoppingkassar. Hehehehe!

Efter att ha shoppat två timmat till åt vi mjukglass. Och låstades att det var mycket varmare än det var. Vi huttrade när vi gick till bilen.
När vi kom hem la vi upp allt vi köpt på sängarna. Sen blev vi trötta efter allt shoppingrus och dog lite. Längst upp är en småblommig tröja från BikBik, en rutig klänning från Gina Tricot, en blommig klänning från Vila och en hårmasserargrej från Stockhome. Samt nässpray där i mitten, mycket viktigt. Sen delade vi på en pizza och började se på New Moon. Klockan nio såg vi The Ghost Writer på bio. Jag gillade den; den var lite annorlunda, lite seg, både spännande och lite rolig.
Idag råkade vi sova till halv tolv. Jag bestämde mig för att göra scones till frukost. När jag skulle ta ut dem ur ugnen så hade de märligt nog inte växt något. Jag hade tagit vaniljsocker istället för bakpulver!!! Herregud, vad klantig jag är! Jag blev bitter och Ivarsson skrattade. Vi åt ändå och låstades att det smakade som riktiga scones. Egentligen så var smaken inte så konstig, de var bara väldigt kompakta. Sen åkte Ivis hem och lämnade mig alldeles ensam. Jag gick ut på en promenad och sen gick jag på Intensivgympa, det var skitkul!
Imorgon ska vi lära oss hur man behandlar urininkontinens, för det är tydligen något som sjukgymnaster sysslar med, hahaha! Det kommer att vara ytterst suspekt.
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar