torsdag 8 april 2010

Blommigt och prickigt

Som jag tidigare nämnt har jag en passion för burkar, skålar, prickigt och blommigt. Och rosetter förstås. Green Gate heter en inredningskollektion som innehåller massvis av fina skålar, koppar, muggar, burkar, tekannor mm mm. I Uppsala finns det att köpa på Tehörnan (en av mina favoritaffärer), i Umeå vet jag att det finns på Mias Lustgård. Jag vill ha precis allt av Green Gate. ALLT. Men tyvärr är det inte jättebilligt så jag har mest nöjt mig med att titta. Och känna. Och sucka lite. Drömma. Sucka igen. Och gå ut från affären. MEN! Sist jag fick CSN så täntke jag att jag skulle unna mig! Så jag gick till Tehörnan och köpte TVÅ skålar! Och jag var så lycklig i själen.



Den mindre skålen kostade 95 och den lite större 145. Glasburken brevid fick jag av Johanna i julklapp!



Men historien slutar inte här! Nej, för när jag var hemma över påsken fick jag en påskpresent av mamma! Och nu blir det nästan för bra för att vara sant - två röda äggkoppar med vita prickar, precis samma som den röda skålen jag hade köpt! Hurra! Tack mamma! Det är så fint :D



Nu ska jag öva inför spexet som ska framföras imorgonkväll på Kårfesten då min klass ska vara dagisbarn, haha! Blir nog en toppenkväll :D

2 kommentarer:

  1. ÅH, lyllos dig då! Jag vill se dagisbarnsbilder här sen!

    SvaraRadera
  2. Skorna har jag köpt på H&M!

    SvaraRadera