onsdag 4 december 2013

Lucköppning!!!!!!

Det cirkulerar en bloggkalender, med liksom en fråga per dag. Eftersom jag har liiite för mycket tid just nu, så hakar jag givetvis på, älskar ju listor. Men jag slår på stort och tar 7 "luckor" på en gång!

1. En kort recension av den bästa boken jag läst i år
Egalias döttrar av Gerd Brantenberg. Kanske inte ett litterärt mästerverk, men den var så himla bra för att den fick mig att verkligen TÄNKA och INSE saker. Typ att världen är helt knas. Det är så många saker som vi bara tar för givet att det "ska vara så", men när en tänker på det så inser en snabbt att det är helt absurt/konstigt att det blivit så.

2. Det starkaste minnet från 2013
Oj, vad svårt. Känner mig lite dement när jag får en sådan här fråga. Jag slår till med Håkans konsert på Popaganda. Det var liksom perfektion.

3. Det gulligaste djuret jag träffat under året
Jessicas och Fredriks hund Selma!


4. Utan tvekan den låt jag lyssnat mest på!
Troligtvis Det kommer aldrig va över för mig eller Du kan gå din egen väg på Håkans senaste album.

5. Den finaste kramen jag fått
Alla kramar är väl fina, kan inte minnas någon särskild. Kanske töntigt, men jag blir såklart väldigt glad när jag får kramar av patienter som ska flytta hem och tackar för att jag "tränat så bra med dom". Då värmer det i sjukgymnasthjärtat.

6.  Det här fick mig att börja gråta
Senast jag grät var när jag såg fjärde avsnittet av Döden, döden, döden på SvtPlay. Ett riktigt bra program, och verkligen ett tips om man känner för att gråta lite, fast på ett fint sätt. Det fjärde avsnittet måste jag dock varna lite för, eftersom det handlade om barn. Barn som dött, barn som är döende. Åh, jag grät hysteriskt. Fick liksom ta pauser. Det är något speciellt när det är på riktigt, och inte en film liksom. Det är PÅ RIKTIGT, det här barnet kommer dö PÅ RIKTIGT. Det är hand RIKTIGA mamma som håller sitt barn som kommer dö PÅ RIKTIGT. Jag kommer aldrig vilja jobba med svårt sjuka barn, skulle ju gråta hela dagarna och det går ju inte.
Annars har jag i år gråtit pga ont i hjärtat, framtidsångest och när jag varit sjuk.

7. Den bild jag är mest nöjd med

 
Älskar att jag fick till den här hoppbilden! Från logfesten i Dalarna i somras! Det var som sommar 2.0. Och hystersikt mycket dans.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar