lördag 28 december 2013

Livets teater

Årssammanfattningen. Kul!!

Fem händelser som varit bra det här året? 1. Att jag fått jobba som sjukgymnast! Och att jag nu har en anställning med 6 månader provanställning. Det är så surrealistiskt så jag inte ens har fattat det själv än.
2. Amsterdam i våras!
3. Barcelona i höstas!
4. Popaganda!
5. Tyckte min födelsedag var så himla bra. Tusen gånger bättre än förra året.

Fem händelser som varit sämst det här året?
Jag säger min hosta i höstas. Fysjutton vad jobbigt det var. Sen hoppar vi över resten av det tråkiga, ingen idé att älta sånt.

Vad har du lärt dig i år?
Jobbrelaterade saker.
Att jag aldrig någonsin ska tro att jag anar vad någon annan tänker.

Blev året som du har tänkt dig?
Det enda jag hade planerat var ju att läsa kurser i våras medan jag sökte jobb. Resten var rätt blankt. Men ja, jag fick ju jobb, så det blev ju bra tillslut. Sammanfattningsvis har året varit rätt bra. Rätt lugnt och skönt, iaf hösten. Men det får man väl knappt säga nuförtiden. Att man gillar att ligga på soffan och vara ICKE-produktiv.

Vilka kläder har du använt mest?
Mina tajts med fleecefoder är min favvoägodel just nu. Har dom typ jämt. Vill aldrig ha jeans längre, så hårt och obekvämt. Annars har jag väl mest haft jobbkläder och ecco-sandaler, haha.

Ångrar du något?
Ja.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Håkan. 2013 var året då jag på allvar började lyssna på allas vår Håkan. Började så smått lyssna på hans senaste album och sen var jag fast. Nu är jag Håkan-frälst. Sett honom två gånger i år!

Årets tre roligaste fester?
1. Midsommar.
2. Log-festen i Dalarna i augusti.
3. Nyårsaftonsfesten förhoppningsvis!!

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Girls säsong 2 (nästan hela), Bron, Äkta människor, Idol. Bäst på bio har varit Känn ingen sorg och Hunger games 2 (minns inte vad den hette?).

Vilka människor har du hängt mest med år?
Lindén, Emelie och Johanna skulle jag tro.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
 Kollegor.

Vad är du mest stolt över? 
Att jag lyckats skaffa mig sjukgymnastjobb i Uppsala.
Nyårslöften inför 2014?
Jag ger alltid mig själv nyårslöften, men det är verkligen inga SMARTA mål (i sjukgymnastiska termer) med en plan för hur jag ska nå dem, så det går inte så värst bra. Så istället säger jag nu att jag HOPPAS att jag under kommande året kommer trivas på mitt jobb, känna mig mer säker i min yrkesroll, åka på någon rolig resa på semestern, ta mer hand om mig själv och inte göra destruktiva saker, gå på konserter, aldrig mer springa lopp när jag är sjuk. Sen hoppas jag att jag lyckas köpa en bostadsrätt som får bli mitt hem. Mitt alldeles egna hem.

Detta var årets nyårslöften:
 1. Att springa en mil på under 50 minuter. Inte klarat. Jag är inte så värst bra på att jogga fort.
2. Att jogga 1,5 mil. Har aldrig joggat längre än en mil tror jag. Inte klarat. Får väl säga att diverse sjukdomar under sommaren och hösten har hindrat mig lite. Vi skyller på det.
3. Att lyckas skaffa ett sommarvikariat som sjukgymnast, helst i eller i närheten av Uppsala. Klarat! Ett stort tack till Sofia som hjälpte mig att få sommarjobbet! Utan det hade jag inte träffat kollagen P, som efter sommarjobbet ringde och tipsade om ett annat jobb. Hade inte hon ringt så hade jag inte fått vikariatet i början av hösten. Och då hade jag inte fått jobbet jag har nu! TUSEN tack Sofia, du är bäst!!

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar