torsdag 28 november 2013

I hela mitt liv har jag väntat på livet

Efter en rejäl garderobsrensning som resulterat i ca 5 (!!) kassar som ska till Myrorna och en till klädbiblioteket, kan jag konstatera detta:

- Jag borde sluta köpa kläder.
- Jag har gjort alldeles för många dåliga klädköp.
- Kan även konstatera att kläder jag gillar använder jag tills de går sönder. Sen trycker jag in dem långt in i garderoben och så får de ligga där trasiga och odugliga. Nu är de slängda.
- Min garderob är inte direkt i skriande behov av stickade tröjor.
- Jag borde förbjuda mig själv att köpa vita kläder. Jag smutsar ju bara ner dem (borde även sluta dricka rosé när jag dansar).
- Jag har lite annorlunda klädstil (om man nu kan kalla jeans och stickad tröja för någon speciell stil) än jag hade för några år sedan.
- Det ser fint ut när kläderna ligger vikta i fina högar istället för ihopknövlade (tydligen inte ett ord enligt detta rättstavningsprogram?). Dessutom tänker jag mig att det är lättare att hitta vad jag ska ha. Och så slipper kläderna bli skrynkliga. Win-win. Något säger mig dock att ordningen kommer hållas cirka en vecka.

Kan verkligen rekommendera en garderobsresning när man befinner sig mellan två jobb och har oceaner av tid - för det tar lite tid!

Nog om det. Jag lovade ju återkomma angående ansiktsbehandlingen! Kan konstatera detta:

- Ja, det var ju en ny upplevelse! Kanske inte en helt behaglig upplevelse.
- När hon bad mig beskriva hur jag TAR HAND OM min hy kunde jag liksom känna hur hon rös inombords, medan jag skrattade och sa att "ja, inte så värst mycket". Avstod från att säga att jag ibland sover med smink, he he.
- Hon pratade om min hy och upplyste mig om att jag har en blandhy (vilket jag tror betyder "allt dåligt samtidigt"; torr och fet och finning och eländig), rengjorde, pratade om produkterna hon använde, la en ansiktsmask och sånt.
- PORTÖMNING. FY. FAN. Var hela tiden på vippen att skrika åt henne att sluta. Feministen i mig låg och vred sig i plågor och funderade på varför i hela friden folk gör detta frivilligt, men insåg såklart svaret direkt. Anyway, jag fokuserade på att andas, ungefär som när kvinnor föder barn typ.
- Säkert minst tio gånger påpekade hon att jag säkert kan få mycket bättre hy om jag börjar ta hand om den (med andra ord: jag har ful/dålig hy).
- Jag gick därifrån med ett litet startkit med ÅTTA produkter (skojar INTE). Tre av produkterna ska jag använda morgon och kväll. Det tar ju lite tid när jag står där utan glasögon alldeles nyvaken och ska försöka läsa på flaskorna vad som är vad. Hurra.
- MEN, nu låter det ju som att det var jättedåligt alltihopa, men det var det ju såklart inte! Förutom portömningen och syran som sved och vattenångan som blåste rakt in i näsan så var det ganska behagligt att ligga där i över en timme. Kändes ju lyxigt. Och jag lärde mig en hel del och hon var trevlig. Dessutom så försov hon sig och kom sent (jag hade bokat tid 10.50............), så som plåster på såren erbjöd hon sig att färga mina ögonbryn. Jag sa att jag aldrig har gjort det förut, så bad henne om en ljus färg. "SÅÅÅ fräscht" sa hon efteråt. Direkt efteråt kändes det som att jag hade två svarta mustascher i pannan (#movember) och fick panik, sådär kunde jag ju inte se ut, herregud, jag funderade på ljusa ögonbrynspennor och gudvetvad. Men sen vande jag mig och så ligger ju luggen över, så mustascherna får väl ligga där och blekna.

Nu får ni hålla tummarna för att jag får alldeles stråååålande, lyyyysande, porfri tidningsomslagshy!!! PEPP!! :-)))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar