torsdag 12 december 2013

Allt är för bra nu

Fortsättning på lucköppningen!

8. Av alla filmer jag sett det här året är det här den bästa
Hmm. Tror jag säger Känn ingen sorg. För att den hade allt.


9. Det blogginlägg som jag vill att alla ska ha läst och varför
Kan inte komma på något speciellt blogginlägg, så jag säger istället den här artikeln som jag just läste: http://mobil.dn.se/ekonomi/invandrare-betalar-mer-till-samhallet-an-de-far-tillbaka/?brs=d För att det är IN YOUR FACE SD OCH ALLA RASISTER!!

10. Det godaste jag ätit!
I år är det godaste jag ätit ett antal kladdkakor, vit chokladcheesecake, ett par av rätterna på vår SJUrättersmiddag i Barcelona på mammas födelsedag, en och annan bakispizza och vår tvådagarsbrunch under Popaganda.

11. Sommarkvällen som jag aldrig ville skulle ta slut
Midsommarafton. Och de blev en väldigt lång dag, eftersom jag inte gick och la mig förrän framåt förmiddagen på midsommardagen.


12. En mycket trevlig överraskning!
Några fina presenter kanske? Sen kan jag ju ibland bli lite förvånad och överraskande glad över att vissa personer fortsätter att hänga med mig år ut och år in :) Bästa ni! Annars har året varit tämligen barskrapat på suprise-du-vinner-en-miljon eller tadaaa-här-får-du-en-lägenhet-i-uppis eller hurra-SD-får-noll-procent-i-opinionsmätningarna.

13. Något som gjorde mig riktigt stolt
Att lyckas skaffa jobb? Åh, jag är så tråkig. Jag har inte åstadkommit så mycket prestationsmässigt i år tror jag. Och det bekommer mig inte det minsta. Jag har nog inte ens sprungit speciellt fort.

14. Det finns många bra serier men det här är den jag tyckte mest om
Girls, säsong 2. Inte sett hela, men nästan. Gillade även Bron och har börjat se andar säsongen av Äkta människor som börjat gå på tv, den verkar bra. Älskar även årets julkalender! Åh!

15. Tack för att du är min vän!
Johanna! Tack för att du ville bli kompis med mig på dagis, tack för att jag fick gå till skolan med dig under typ hela grundskolan, tack för att du flyttade till Uppsala med mig, tack för att du alltid är så glad och får mig att må bra, tack för att du inspirerar, tack för att jag kan prata och diskutera om allt med dig, tack för att du alltid är pepp på att gå ut och dansa, tack för att du tar hand om mig, tack för att du tröstar, tack för att du inte glömmer mig, tack för att du finns!


 
Har för övrigt spenderat ett par dagar i mina hemtrakter! Jag har promenerat i lite snö och halka, fotat rosa himmel, adventsfikat med vänner, bakat pepparkakor, saffransskorpor, snickerkaka, gjort ett pepparkakshus, besökt en bank och införskaffat ca en miljon vuxenpoäng, köpt två julklappar, hängt med mamma, pappa, bror plus sambo, spelat frågespel, sett film och lunchat på stan med mamma. Nu är jag tillbaka till ett Uppsala med 7 (sju) plus(!)grader! December? Va?
 
På återseende.

1 kommentar:

  1. Gulle du Lotta! Tack för att du skrev så fint <3 Synd att du var hemma så himlarns kort över jul. Det känns lite tomt på folk här när varken du eller Lovisa är i Sävar. Tur vi ses snart i Uppis! Jag börjar bli riktigt pepp på ny termin!

    SvaraRadera