måndag 23 december 2013

uppesittarkväll på tåget

hej på er!

just nu provar jag något så häftigt som att blogga från min smartphone! jaja, nu tänker ni förstås att det har folk gjort i flera år,inget nytt. men jag är väl inte som folk i allmänhet då.

så, vad ska jag berätta? sitter på tåget hem. kommit lite drygt halvvägs. kom nyss på att det är den så kallade uppesittarkvällen ikväll. det kan också vara att äta nötter på ett tåg, med hög musik i öronen för att blurra bort alla andra. nu börjar det tack och lov glesna med folk. brer ut mig över båda sätena. hehe. tro nu inte att jag är bitter! inte det minsta. bingolotto och glögg är ändå inget som tilltalar mig. att jag "bara" får tre dagars julledighet är inte heller något som grämer mig. herregud, jag har ju varit ledig (arbetslös) 2,5 månader och precis börjat ett nytt jobb där jag tror jag kommer trivas. bättre julklapp kan jag inte få.

som grädde på moset och pricken över iet och allt sånt så har jag haft en helt ypperlig helg som bjöd på en håkan-konsert (orkar liksom inte beskriva,  superlativen räcker inte till), sovmorgon, julshopping, flyttstäd hos sofia (till och med det var roligt), träning och till sist en burgare på vdala som en fin avslutning på helgen.

och nu kan jag konststera att det här med att blogga på mobil tar typ dubbelt så lång tid som på datorn. men vad gör det när en har 2,5 timmar kvar att fördriva..

god jul hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar