fredag 27 december 2013

Jag ville va kvar

Årets jul var lika härlig som kort. Åkte som sagt hem kvällen före.
 

 
Kom till ett juligt hem och åt nygriljerad skinka på en gång.

 
Så blev det julafton. Den innehöll bland annat en klurig skattjakt som jag och pappa fick gå!

 
Så blev det såklart dags för maten! MATEN.


 
Missade Kalle, men Karl-Bertils jul får ICKET missas. Kvällen avslutades med spel och filmen Madagaskar. Skrattade så jag knappt kunde andas. Så himla lugn och skön dag.

 
För övrigt regnade det på julafton och hela juldagen. Kvarteret var en isbana och gräsmattan låg tämligen grön. Lite sorligt tycker jag allt. Sista bilden är från en solig promenad på annandagen.
 
Så blev det kväll och jag åkte från ett hus, med spolande toalett, doften av gran samt ett fullt fungerande kylskåp fullt av gravad lax och gosaker. Hem till en fallfärdig, stinkande lägenhet med krånglande spolning, samt ett kylskåp som gett upp. I snart en vecka har all vår kylskåpsmat stått ute på balkongen, efter en avfrostning av frysfacket. Men därefter la kylskåpet av. Och det luktar livsfarligt i det. Vågar knappt gå in i köket! Springer snabbt in i köket och ut på balkongen, hämtar yoghurten och springer in på mitt rum igen. Fullkomligt livrädd att jag ska hinna freonförgiftas och falla ihop på golvet med grön gegga rinnandes ur munnen eller nåt sånt. Jag inbillar mig säkert, men tycker att jag får ont i huvudet och blir konstig av att vistas där inne? Nåväl, det är felanmält och hoppas vi snarast får ett nytt, ofarligt kylskåp. Tills dess får jag väl leva på mackor och matlådor från frysen. Längtan efter en egen bostadsrätt är större än någonsin..........................
 
Så. Nu har jag klagat färdigt. Hallå, hur bra är inte Maggios nya album?! Jag är ju så himla musikkonservativ, så det tar alltid så lång tid innan jag upptäcker och uppskattar ny musik. Tänker alltid att "nää, vadå, ska hen gör NY musik..?? kan ICKET vara lika bra som tidigare". Men tillslut får jag ge efter och så omfamnar jag det nya. Och måste lyssna på det jämt.
 
Trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar