onsdag 10 november 2010

Tjooo

Jaha, då var de länge sen jag bloggade igen. Och då måste man ju ta igen det med en sedvanlig lista. Det blir liksom lite lättare så:

- Andra veckan på praktiken gick snabbt som blixten. Vi fick göra mer och mer praktiskt och träffa fler patienter; kul! Lite läskigt såklart att bara gå in till en ny patient och höra hur de mår. Men faktiskt så är det ju så att de flesta är snälla! :)
- I fredags klockan 16.45 tog jag och Erica buss och tåg till Uppsala. När jag kom hem cyklade jag direkt iväg till Willys för att handla lite mat för helgen. Och köpa Ben & Jerry's half baked. För att jag var värd det efter två veckors praktik, tänkte jag. Fredagskvällen blev tvättning, Idol och glass. De var nice.
-Så blev det lördag och jag gick på stan, fikade tårta hos Sofia Lindén i hennes nya lägenhet (som jag är så grymt avis på), lagade mat med Vendela hemma hos mig vartefter vi hyrde film och Vendela somnade, hehe. Fantastiskt skön dag.
- Så blev det då söndag och jag hade fått för mig att jag skulle vara superhurtig och gå på spinning klockan tio. Redan när väckarklockan rinde ångrade jag mig, men då var det redan för sent, eftersom man måste avboka sig två timmar innan passet. Så det var bara att spinna på. Och det var så äckligt jobbigt. Det var flera veckor sedan jag var på spinning och det märktes. Efteråt var jag nästan snurrig och fick ont i magen. Hade faktiskt ont i huvudet resten av dagen trots att jag drack massor av vatten. Och jag har nästan ALDRIG huvudvärk. Hursomhelst så gick jag ut på en lång och härlig promenad i strålande solsken med Lången på eftermiddagen! På kvällen åkte jag tillbaka till Ludvika.
- Imorgon ska jag eller Erica leda ett vattengympa-pass för några patienter! Så i veckan har vi stått här i lägenheten på kvällarna och hoppat och gått och hittat på rörelser. Må ha sett väldigt roligt ut utifrån.
- Igår började det snöa på eftermiddagen. Gick bra att cykla hem. Men imorse. Åh, jag blir galen när det inte plogas! Finns inget värre än att försöka ta sig fram i snömodd. Jag blir på så dåligt humör och skriker och svär. Lite.
- Nej, nu måste vi öva på vårt vattengympapass! På med ABBA, Carola och alla andra gamla godingar!

1 kommentar:

  1. okej, fuerteventura minsann - kul! :) Jag vet inte ens om den där uppsalatrippen blir av, men isåfall blir det nog över nyår.

    SvaraRadera