fredag 26 november 2010

List it

Tjopp tjopp! Veckans händelser, funderingar och betänkligheter:

- Sista hela veckan på praktiken. Våra handledare har varit på kurs hela veckan så en annan sjukgymnast har varit stand-in-handledare. Han har dock varit på en hel del möten, så vi har varit rätt självständiga. Har väl gått rätt bra. I onsdags blev det bestämt att jag skulle hoppa in och leda ett vattengympa-pass på torsdagen, för hon som brukar göra det var sjuk. Det gick rätt bra, men det gick nog bättre förra gången. Men det var nog bara jag som märkte det.
- Duschen i lägenheten som vi hyr har en sjukt dålig blandare. Först måste man spola vatten ganska länge innan det blir varmt. Sen får man skynda sig, för sen går det snabbt! Rätt som det är så står man där intvålad och med balsam i håret och vattnet är så skållande hett så han nästan tappar andan litegrann. Då får man vrida åt något håll (åt rött tror jag, som sagt blandaren är lite sjuk), då kan det bli någon grad mindre hett så man snabbt kan duscha av sig. Snabba duschar alltså.
- Det är kallt ute nu. Min varmaste jacka är kvar i Uppsala. Så idag körde jag på långkalsonger, tunna täckbyxor, linne, tunn kofta, tjock kofta, jacka, fingervantar, tumvantar, mössa och halsduk. Helt okej.
- Jag och Erica ser på Idol. Olle sjöng Fix you. Olle är min Idol.
- Imorgon ska vi gå på gratis vattengympa, för badhuset och träningsanläggningen har något sorts firande. Sen ska vi gå på stan. På söndag blir det julskyltning.
- I torsdags bjöds det på glögg, pepparkakor och lussebullar på förmiddagsfikat! Juligt värre. Jag som inte ens är ett fan av glögg, men litegrann kan ju vara gott.
- Idag gick jag och en arbetsterapeut till en nyinkommen patient.
Patienten: "vet ni varför ni har så dåligt betalt?"
Vi: "nej..?"
Patienten: "för ni är obetalbara."
Då visste jag att jag hamnat rätt. Jag ska jobba med människor.
- Dagens tacksamhet: tacksam över all erfarenhet denna praktik har gett mig, över all underbar musik som finns samt över pengarna från CSN. Hehe.. Man ska vara tacksam för allt!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Gullig blogg! :-)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  2. Men å vad rart sagt av er patient! Fast man tycker ju att det borde vara en anledning till att få bra betalt...

    SvaraRadera