söndag 28 november 2010

Privatträning, rutchkana och lussebullar.

Så är sista helgen i Ludvika snart över. I fredagskväll såg vi på Idol och jag blev störtförälskad i Olle redan när han sa att han skulle sjunga Fix you. Jag bara visste att det skulle bli bra. Han har ju redan sjungit The scientist en gång. Dessvärre gjorde det lite ont i själen att Linnea åkte ut, jag vill se mer av henne.

Sedan blev det lördag och träningsanläggningen med tillhörande simhall firade 50 år. Bland annat kunde man gå på gratis vattengympa klockan 11. Så jag och Erica knatade dit, gratis träning var ju en bra idé tänkte vi. Det visade sig att det bara var vi som tänkte så; det var bara vi där! Så vi fick typ privatträning, haha! Det var en jättetrevlig kvinna som ledde och efteråt berättade vi varför vi är i Ludvika och att vi själva fått prova på att leda vattengympa. Sedan åkte vi rutchkana och blev som barn igen! Det var skitkul och jag skrek mig lite hes. Efter bastu och dusch så köpte vi billiga våfflor, och sedan var vi redo för en sväng på stan.

Jag köpte ett underställ (med lite rosa inslag, hehe), ett par pjamasbyxor, en julklapp och trosor (hade visst räknat fel när jag packade, det skulle inte räcka till på onsdag). På kvällen såg vi en film som var klychornas klycha, men gullig ändå. Idag har vi gått på julmarknad och gått i alla affärer en gång till. Det går liksom rätt så fort. Vi köpte hem några lussebullar som vi har mumsat på för att få lite julstämning, gött.

Men nu längtar jag verkligen hem till Uppsala, och till att få julpynta i mitt rum! (Dock inte till att den nya kursen ska börja och rapporten ska in...)

Trevlig första advent!

PS. Ser fram emot att julkalendern börjar... hoppas den är bra! Förra året var skitbra!

1 kommentar:

  1. Jag längtar också efter julkalendern :) Vi får diskutera den efter att vi sett några avsnitt!

    SvaraRadera