tisdag 23 mars 2010

Vardagens äventyr

Min vardag just nu.

- Jag blir manodepressiv av det här vädret; strålande sol, skitvarmt, nästan sommar ena dagen, vinter, snö och slask nästa dag. Jag blir galen!
- Fick godkänt på Hälsopsykologihemtentan.
- Fick veta min VFU-plats idag. Jag är kvar i Uppsala på någon neuroavdelning på Ackis två veckor i slutet av maj tror jag. Det blir bra!
- Idag har jag gått i skolan från 8.15-15 och inte haft en enda regelrätt föreläsning! 8.15- nästan 10 var jag och några grupper på Friskhuset för att lära oss hur man försöker klura ut sitt RM i en massa olika övningar. Vi styrketränade alltså skithårt, jättekul! RM= repetition maximum, alltså hur mycket man klarar på en repetition, lassa på så mycket man kan alltså. Resten av dagen har vi lärt oss hur man undersöker och behandlar central och perifier cirkulation, övat på att sätta på stödstrumpa, linda fötter, övat lite blodtrycksmätning etc. Himla rolig dag!
- På torsdag kommer the money, det behövs, nu är det knapert. Egentligen skulle jag haft rätt mycket pengar om det inte var för massagekursen (1900 kr) och FYSS-boken (200 kr).
- Massagekursen börjar för övrigt till helgen! Lördag och söndag 9-17 tror jag. Sen måndag och tisdagkväll 17.30 till typ 21.30. Hurra. Nej, men det kommer att bli skitkul, vila för jag göra sen, för sen ska jag ju hem över påsken! Åh, jag ska sova, käka godis och läsa funktionell anatomi. Och terrorisera mina vänner!
- I lördags var den 20 mars. Det datumet hade jag lagt på minnet. Och tydligen inte bara jag. Det var nämligen den dag som New Moon kom ut på dvd. Jag gick förbi ICA på lördagen men alla exemplar var uthyrda. Efter att ha gått förbi ICA två gånger på söndagen så kunde jag hyra den! Och kanske hade jag lite för höga förväntningar. Den var visserligen bra, bättre än den första tycker jag. Hursomhelst så blev jag återigen löjligt förälskad i Edward och hemskt sugen på att läsa böckerna igen - men det är det sista jag får göra nu! Det enda jag får läsa är Joint Structure. Efter att ha sett filmen en gång så såg jag alla de bästa klippen igen (dvs alla hångelscener). Jag trodde nog att jag skulle gråta floder när han lämnade henne, men jag blev bara väldigt väldigt olycklig, mest för att jag kommer ihåg hur jobbigt det var i boken. Åh, jag mådde så dåligt under den tiden!

Onej, nu får jag sluta. Gonatt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar