söndag 19 maj 2013

Vårbalen!

Igår var det dags för årets vårbal! På förmiddagen var vädrets makter inte riktigt med oss, men sen blev det strålande fint så på eftermiddagen inledde vi festligheterna med en kombinerad bal- och födelsedagspicknick (för vår kära Linnea som fyller år till veckan)!
 

Vi slog oss ner och korkade upp rosa bubbel och njöt.


Sen gick vi in för att sätta igång att göra oss ännu snyggare inför balen. Man skulle ju kunna tro att två timmar ändå borde räcka, men för fyra tjejer blev det faktiskt lite tajt med tid alltså, haha. Men så tillslut gick vi ut för att ta en massa kort och sen skyndade vi oss till Göteborgs nation, där vi precis hann norpa åt oss varsin fördrink.






 
 
 
 
Här är vi på Göteborgs innergård! Under middagen så sjöng och skålade vi massor, det hölls en massa tal av olika retorisk kvalitet, en kör sjöng ett Håkan-medley (jättebra!!) och så sjöng vi och skålade lite till. Själva maten var sämre än jag trodde och då hade jag ändå inte särskilt höga förväntningar, haha. Nationskvalitet. Sedan sköts borden undan och jag och Linnea dansade en vals eller nåt liknande med spontana snurrar. Sen gick vi tvärs över gatan till Snerikes och dansade där en stund i väntan på att Göteborgs dansgolv skulle dra igång. Och sen dansade vi, vilade fötterna, åt piroger och dansade ännu mer.



Vid halv fyra promenerade jag hem i sakta mak med skorna i handen. Det började ljusna och det var alldels stilla och helt underbart.

 

 
När jag kom hem tog jag ut bordsdekorationen ur håret och somnade gott.
 
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar