lördag 4 maj 2013

Klapp klapp klapp i min flippflopptoffel

Årets absoluta höjdpunkt i Uppsala är över för denna gång! Och vilken valborg det blev - tamejtusan den bästa hittills skulle jag nog vilja sträcka mig. Man kan väl säga att vi började i lördags med att ta förväl av Velvet på V-Dala, lite sorgligt men galet kul.

 
Så blev det måndag - kvalborg - och vi började med förfest i Flogsta som innehöll köttfest (höhö), klappa kaniner, popcorn i ica-kasse, dans runt poledancestång och magknipsskratt. Sen trampade vi iväg till GH där vi var inskrivna på gästlistan (fäääncy skareva, vettu!), eftersom Linnea kände tjejen som skulle uppträda! Och tur var det för kön var megalång. Vi dansade till rolig musik och kvällen blev lång.
 
Efter cirka tre timmar sömn vaknade jag upp till Valborg och mötte upp resten av gänget och så placerade vi oss i eko-parken med frukost, bubbel, vin och jordgubbar. Vi blev fler och fler och vädret var väl sådär, men varje gång solen kom fram så jublade hela parken - underbart!





 
Nån gång på eftermiddagen gick vi in i en lägenhet när det började regna och trängdes i soffan och dansade till Mash up för att värma upp inför kvällen!


På kvällen satt vi en stund i eko-parken igen som förvandlats till skräpparken...



Ett skoträd!
 
Sen drog vi till V-Dala för att se underbara Mash up International och dansade med i deras korreograferade dans! KUL KUL KUL!
 
Första maj är alltid lite melankolisk. Lite som dagen efter julafton var när man var liten. Fast värre. Jag skulle försöka komma tillbaka till verkligeheten och sista-minuten-pluggade på kvällen... Inte pepp på det alltså.
 
På fredagen vaknade jag upp med tonsiller som höll på att kväva mig. I natt hade jag nog feber. Åh, trist!! Antar att valborgskalaset tog ut sin rätt trots allt.
 
Lava cabeza!
 
Hejdå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar