söndag 16 oktober 2011

Veckan

- Veckan började sisådär. Natten till måndag fick jag feber. Var rätt däckad hela måndagen. Förutom feber så svällde halsmandlarna så det kändes som jag skulle kvävas. Febern höll inte i sig så länge, men halsen är inte helt hundra än. Jag förstår inte vad som har hänt med mig - jag brukar ju nästan aldrig vara sjuk. Mitt immunförsvar verkar obefintligt just nu.

- Förutom statistikföreläsningar så har vi skrivit PM i veckan inför C-uppsatsen nästa termin. Efter ett par timmars artikelsökande så vill jag bara knövla ihop och stampa hårt på PubMed - varför finns det aldrig artiklar som man vill ha?! Istället för att skriva ett PM och styrka det man säger med artiklar, så får man istället utforma PMet efter vilka artiklar man hittar. Dumt ju.

- I fredags var jag på korrefest på Studentvägen. Himla kul och dans till alldeles för sent.

- Igårkväll hyrde jag och Lindén film och såg Water for Elephants med Robert Pattinson och Reese Witherspoon. Så himla fin! Och det säger jag inte bara för att Robert Pattinson var med, för att han är snygg, eller för att han är snygg eller för att han är snygg. Filmen var fin och jag blev kär i elefanten Rosie som var 53 år och kunde polska.

- Nu när jag inte är helt frisk så kan jag ju inte träna. Först är det ganska skönt. Det blir så mycket tid över! Tid att se på tv till exempel. Men nu börjar jag bli rastlös. När jag tränar så gör jag ju iaf något vettigt av tiden. Nu känner jag mig bara lat och att tiden rinner iväg utan att jag gör något av den. Frustrerande känsla.

- Ett steg närmare praktik på Teneriffa. Nu får ni hålla tummarna!

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar