tisdag 4 oktober 2011

Skattjaktssöndag

I fredags anlände mamma till Uppsala efter att ha gått kurs i Stockholm! Vi gick in till stan och åt middag på Tzatziki och kunde sitta ute på uteserveringen för det var så varmt. Så himla härligt! Lördagen tillbringade vi på stan, gick på loppis på Vaksala torg, åt lunch på Kardemumma och på kvällen gick vi på bio och såg Jane Eyre. Jag tyckte den var bra. Lite som en blandning av en Jane Austen-film och Påven Johanna. Men mest den sistnämnda. Vilket är bra, för jag tycker Jane Austen-filmer är så tråkiga. Mest är jag glad över att jag lever nu och inte för ett par hundra år sedan. Att vara kvinna då verkade rätt värdelöst.

På söndagen gick vi på skattjakt! Mamma hade med sig GPSen och på den kan man öppna ett "program" som heter Geo Caching. På kartor finns "skatter" utmärkta och så följer man GPSen (vilket inte är helt lätt, ska tilläggas). Sen är det människor som har lagt ut skatter i storlek micro, regular och makro. Vi hittade en micro, som var en pillerburk, och en regular som var stor som en matlåda ungefär. Och vad fanns i dom?! I den lilla fanns bara en pytteliten penna och papper där man kunde skriva namn och datum. I den stora fanns dessutom "skatter" i form av exempelvis sudd, märken etc. Himla rolig och spännande fritidssyssla vill jag lova! Och väldans frustrerande när man inte hittar skatten! Vi var ute i nästan tre timmar tror jag.

Så väldigt mysigt och roligt att få umgås med mamma en hel helg! Speciellt eftersom jag troligtvis inte kommer att åka hem på hela terminen, förrän till jul. Det är ju så fullt upp här! Imorgon har jag praktiskt tenta. Och på fredag teoretisk tenta. Ikväll har jag kännt mig som om jag var super PMSig, trots att jag inte alls är det; humöret pendlar och plötsligt kan jag bli gråtfärdig för att jag blir så nervös. Jag är så nervös för att inte klara det imorgon, för då har man bara en omtenta på sig den här terminen. Klarar man inte den, ja, då får man gå om terminen... (Magknip)

Önska mig lycka till, snälla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar