onsdag 19 oktober 2011

Listan

Vad är den äckligaste mat du vet? Fiskbullar och alla sorters gröt. Och kalvsylta är jag övertygad om att jag tycker är vidrigt trots att jag aldrig har smakat det. Tänker inte göra det heller.



Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet. Tja, har ju inte jobbat så himla mycket. Men jobbet i somras kändes iaf meningsfullt. Att jag sökte till sjukgymnastutbildningen i Uppsala får väl räknas som en sak; det ska ju leda till ett jobb.

Vad ångrar du i livet? Alla gånger jag borde ha sagt ifrån, vare sig det handlade om mig eller någon annan. Att jag glömde skicka in betyget i Nk B som jag läst på Komvux när jag sökte till Uppsala, vilket gjorde att jag hamnade typ längst bak i kön.


Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter? Varmt. Jag hatar att frysa. Snart inleder jag 6 veckor praktik. Det innebär att jag kommer att dra på mig första bästa varma kofta och springa iväg till bussen. Sedan kommer jag att byta om till sjukhuskläder. Vet inte hur de ser ut i Östhammar, men på Akademiska är kläderna vita med blå kant. Väldigt moderiktigt, hum?



Vilket är ditt dyraste klädesplagg? Hmmm. Kanske en jacka som mamma köpte till mig när jag flyttade hit. Men som jag har köpt... Det måste vara några skor om det räknas. Min joggningskor säger jag.

Har du någon oanad talang? Baka kladdkaka och äppelpaj? Hmm, näe, jag är nog ganska talanglös.


Vad gjorde du i helgen? Var på korridorsfest, handlade, bakade bröd, såg film, skrev PM.


Senaste låt du lyssnade på? Fix you, en liveversion.


Bästa skönhetsknep? Säger väl som alla andra, sov! Men för min del gäller även: ägna ett par minuter åt att sätta i linser och smeta mascara. Det brukar dock ofta prioriteras bort till tips nummer etts fördel.


Vem saknar du? Mamma, pappa, lillebror och alla kompisar i Sävar och Umeå och Göteborg.



Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska? Tre nya önskningar, hehe ;) Och för de tre önskningarna skulle jag önska 1) att jag fann kärleken 2) en superfin lägnehet med högt i tak, stora, djupa fönster som man kan sitta i, dörrar med gamla fina handtag och full med rosa pelargoner 3) att jag fick ett superjobb direkt efter utbildningen.




Bästa film nånsin? Hmm, skitsvårt ju! Jag ser sällan samma film flera gånger. Kommer sällan ihåg dem heller. Men Niceville som jag såg förra veckan var himla bra. Edward Scissorhands med Johnny Depp har jag sett ett par gånger, och jag kommer ihåg att jag på något sätt berördes av den. Det var något med stämningen i filmen. Jag brukar sällan tycka om musikalfilmer, men Mamma Mia! tycker jag verkligen om. Jag blir så himla glad och får ett sådant sug efter att resa till Grekland. Elling heter en norsk film som jag har sett ett par gånger. Den är väldigt fin och rolig.


Bästa boken nånsin? Twilightböckerna och Harry Potter-böckerna. Så icke-orginellt, men jag tycker så. Nu när jag pluggar så hinner jag inte/orkar jag inte läsa romaner, och det är väldigt synd för jag älskar ju egentligen att läsa. Speciellt i solstolen på gräsmattan bakom huset.

Vilka tidningar läser du? De jag får gratis i brevinkastet eller kan ta gratis på stan. När jag var yngre köpte jag ofta typ Veckorevyn, Comsopolitan osv, men jag tröttnade. Det gav mig inget. Skulle jag köpa något nu (vilket inte händer, för jag lägger hellre pengarna på annat) skulle det nog vara någon inredningstidning.


Vad önskar du att du var bättre på? Att våga gå fram och säga hej. Att säga till de jag tycker om att jag tycker om dom. Att ha städat hela tiden.


Är du religös? Nej. Jag är döpt och konfirmerad. Sen blev det liksom inget mer. Förmodligen för att ingen av mina vänner var aktiv inom kyrkan. Hursomhelst så är det inget jag saknar nu.


Vad är din största rädsla? Att någon ska ringa och säga att mamma och pappa har dött i en bilolycka. Eller att allt bara ska rämna av någon anledning, typ att jag får reda på att jag har en obotlig sjukdom eller cancer eller nåt.


Brukar du komma i tid? Både och. Till föreläsningar och bussar brukar jag storma fram just i tid. Till fest kommer jag alltid minst en halvtimme efter utsatt tid. Bara blir så.


Har du bra kondition? Helt okej tror jag. När jag är frisk går jag på Intensiv-gympapass ett par gånger i veckan.


Hur känner du sig just nu? Lite uttråkad, rastlös, lite ensam. Nervös inför praktiken.


När och varför grät du senast? Igår när jag såg på House när pappan dog och sonen stod på andra sidan glaset och skrek. Förra veckan när jag såg Niceville, speciellt på slutet. Säger inte vad som hände.


Din favoritdryck på morgonen? Vatten och grönt te.


Kan du laga mat? Ja, och ganska bra om jag får säga det själv.


Är du blyg? Ja, när jag är med människor jag inte känner.


Vilken tid gick du upp idag? Ställde klockan på åtta, klev upp typ kvart över.


Vad ser du fram emot mest denna vecka? Träffa min kusin Emma imorgon! Ännu bättre är att hon ska flytta hit till våren! Dubbelbäst! Ser även fram emot Ost o vinkvällen med sjukgymnasterna på lördag.



Hejdå.

1 kommentar:

  1. Hej! Det är så att jag ska till Uppsala snart med mina vänner, och jag undrar om du har något tips på en bra restaurang eller tidsfördriv (förutom shopping då förstås)?
    Kram, saknar dig!

    SvaraRadera