onsdag 2 mars 2011

Polka dots

I lördags åkte jag och min praktik-kompis-in-crime till IKEA! Och det brukar ju kunna spåra ut lite. Ja, vi lämnar det så. Så mycket fint det fanns! Vår kundvagn växte och växte och vi fnissade hysteriskt åt att den såg så tjejig ut. Det var nog mest mitt fel/min förtjänst.

Jag kom hem med en rosa pläd med volanger! Så tantig och puttenuttig och helt underbar.

En ny ram till en fantastisk bild jag fick av två kompisar i somras. Den förra ramen rasade i golvet och gick sönder. Nu är den ordentligt uppspikad. Och jag är nöjd.

På lampavdelningen skulle jag egentligen leta efter en skrivbordslampa, men det var ingen som riktigt föll mig i smaken. Det gjorde däremot den här lampan med veckad tygskärm och glasfot. Den får bo på byrån.

Och prickiga gardiner!! Har ni sett något så fint?! Johanna sa åt mig att jag bara måste köpa gardinerna; "dom skriker ju Markan!". Det ser ut som godis. Blir så glad varje gång jag tittar på dom.
Praktiken går så fort, tiden bara springer iväg. Och det är lärorikt. Får träffa en massa olika människor. I olika livsskeden. Olika livöden. Olika diagnoser. Och jag påminns åter och åter igen om hur lyckligt lottad jag är. Än i alla fall. Jag slås även av hur fort allt kan ändras. Människan är så skör. Allt kan ändras på kortare tid än man anar. Så egentligen vill jag ta tillvara varenda sekund, inte spilla bort tid. Men på kvällarna är jag så himla trött så jag får inget gjort. Fast ikväll har jag i alla fall varit på promenad med Lången och så bjöd hon mig på en hembakad semla. Hur lyxigt är inte det?! Den var mycket god vill jag lova.
God natt.

2 kommentarer:

  1. Det kan inte annat än spåra på IKEA! Så äre bara. Sjukt snygg lampa du köpte :)

    SvaraRadera
  2. ÅH, jag älskar filten! Och gardinera är verkligen dig personifierad, min stora prickiga snutteprick.

    SvaraRadera