onsdag 16 mars 2011

Hallå? Våren?

Fuerteventura. Sol. Hav.


Jag har smittats av Uppsalasyndromet. Eller kanske alla-under-gävle-syndromet..? Här tycker man nämligen att våren ska komma sisådär en vecka efter nyår. Nämen oj, är inte våren ovanligt sen i år? Jo, det är i slutet av januari och FORTFARANDE snö kvar, hua! Det blir nog aldrig vår...

Och jag som kommer från snöigaste kvarteret i den lilla byn utanför Umeå. Mina föräldrar bor i en skugg-grop med skog på två sidor. Den sista snön brukar väl försvinna i mitten av... maj kanske? Mars, det är ju liksom vinter. Men i Uppsala ska det vara full vår.

Och visst, det är vår här. Asfalten är framme, ca fyrtiotusenmiljarder (he he) ton grus ligger på gatorna och ibland får man plaska igenom amazonfloden som korsar cykelvägar. Och solen! Solen!

Men nu vill jag ha riktig vår, försommar, sol, gräs, picknick, fräknar, värme! Ge mig! NU!

1 kommentar:

  1. Picknick är kanske det bästa med hela våren och sommaren! Hoppas på favorit i repris med sushipicknick nere på kajen i sommar :)

    SvaraRadera