söndag 20 mars 2011

Helgen då våren kom

Det blev fredag och sista dagen på praktiken. Jag blev godkänd och det enda som grusade min fredagspepp var pissvädret som dragit över Uppsala och lämnat flera centimeter snö. På kvällen åt vi pizza hos Lången och sedan intog vi dansgolet på Värmlands och det var sådär himla himla roligt så man vill att kvällen aldrig ska ta slut. Dessutom var det ingen kö när vi kom och Johanna fixade så vi fick gå in gratis. Ibland har man bara flyt.

Johanna hade med självlysande armband till oss alla så vi inte skulle tappa bort varandra på dansgolvet. Hahaha, smart!



Så blev det lördag och Uppsala vakande upp till en strålande vacker vårdag. Jag och Lången promenerade till Gränby där jag bland annat införskaffade något så fantastiskt och nödvändigt som en prickig stekpanna! Vi promenerade hem med öppna jackor och hade inte ens vantar på oss. Lyckan spred sig i magen. På eftermiddagen fortsatte jag den braiga dagen med att gå på afro och på kvällen gick jag på bio med några klasskompisar och såg Black Swan. Och jag var nog inte riktigt förberedd på vad det var för sorts film. Jag höll för öronen och Lången blundade, haha! Den var bra, men väldigt väldigt obehaglig. Jag rekommenderar den, men man bör vara förberedd på obehagligheter.

Idag har jag gjort nödvändigheter som att gå på gympa, promenera i solsken, sett på Solsidan och lagat mat. Däremot har jag INTE hämtat resväskan från förrådet, börjat packa eller tvätta. Men till mitt försvar kan jag säga att jag gått till tvättstugan två gånger, men det var proppfullt båda gångerna.

Två dagar till, sedan ska jag vila upp mig hemma hos mamma, pappa och lillebror. Och inte Missan, nej, hon såg sina sista dagar förra helgen. Det kommer att vara lite tomt tror jag faktiskt. Att sitta i soffan utan en varm, spinnande katt i knät.

Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar