söndag 13 mars 2011

Transigt

Det blir inte så mycket bloggande för tillfället. Och det har mest att göra med att jag inte gör så mycket på veckorna. Jag är på praktik 8-16 varje dag, och resten av tiden äter, tränar och sover jag. Med betoning på sover. Men i tisdags var det ju både semeldagen och internationella kvinnodagen, vilket ju tål att firas. Semla fick vi på praktiken, gudars vad gott det var. På kvällen hade min kära Kullenberg lockat med mig på en Feministisk sittning som Laboremus (ett nätverk inom S-studenter) ordnat. Temat för kvällen var "kön" med valfri tolkning. Så det tolkade vi som transor.


Jag sprayade håret rosa, pillade fast sjukt långa, rosa lösögonfransar och ålade in min i en kort, tajt, guldpaljettklänning som jag sytt ihop med en enda lång söm. Ja, ni ser ju hur det blev.

Kullenberg drog på en peruk, lösögonfransar med fjädrar(!), korsett och boa.

Dessa två hetingar med rosa fluff vann minsann pris för bästa utklädnad!

Maten var väl inget att hurra för, men bordssällskapet var mycket trevligt, det hölls några roliga och tankeväckande tal och vi sjöng sånger med omgjorda texter. Vid nio-tiotiden började det komma andra människor för att dansa på Snerikes. När jag gick på toa var det en tjej som stirrade på mig och sa "you'r SO pink!". Jag typ "yes, I know...". Hahahah!

Mycket trevligt avbrott mitt i veckan. Jag tror jag ska börja gå ut med rosa hår oftare, det drog verkligen uppmärksamhet. Bra tips till er.

1 kommentar:

  1. Du är lätt sen snyggaste transan jag sett i mitt liv.

    SvaraRadera