fredag 25 februari 2011

Den trackeostomerade dalahästen.


Första veckan på praktiken är avklarad. Det har varit väldigt lärorikt, roligt, tragiskt, tankeväckande och tankeKRÄVANDE. Första dagarna på en praktikperiod är man liksom trött både fysiskt och psykiskt, helt trött i huvudet. Jag är på en intensivvårdsavdelning och en kirurgavdelning. På intensiven är patienterna rätt så "dåliga", vilket jag inte är van vid. Det är mycket slangar, syrgas, respiratorer, artärnålar, skärmar med EKG, saturation, blodtryck och det piper och larmar... Spännande! Och idag såg jag en dalahäst som var trackeostomerad. Det var ju lite roligt.
I övrigt har jag inte orkat göra så mycket i veckan. Tränat en del, sovit som en stock. Men efter praktiken idag hann jag med en sväng på stan innan jag gick på intensivgympa. Kikade på bokrean på Åhlens och kom därifrån med tre böcker! Det blev Läkarboken för hela familjen som jag har kikat på rätt många gånger. 80 kronor!!! ÅTTIO! För nästan 500 sidor med fakta! Och så blev det Stora kokboken för 98 kronor tror jag det var. Slutligen kunde jag inte motstå Kladdkakor för 69. Jag älskar receptböcker. Känner mig mycket nöjd.
Nu sitter jag och äter kladdkaka, planerar att lägga mig pinsamt tidigt och imorgon ska jag och Kullenberg länsa IKEA! Hurra!
Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar