onsdag 22 december 2010

Jullov!

Igårkväll åkte jag äntligen hem! Medan större delen av klassen var kvar för att tentaplugga bestämde jag mig för att göra tentan den fjärde januari stället. Planet skulle gå 20.20. Det var ungefär 2 timmar försenat. Nåja, för mig gjorde det ju inte så mycket, som inte skulle med något anslutande flyg, och då fick jag massor av tid att plugga (men att jag inte uttnyttjade all tid behöver vi inte bry oss om...). Värre var det för mamma som skulle hämta mig och jobba idag.

Men nu är jag hemma! Jullov! Så skönt! Här är det cirka -15°, klockan är 15.10 och det är snart kolsvart och det har tydligen snöat konstant i flera dagar. Började min första jullovsdag med att sova till halv elva. Tog en promenad med bästa Jessica! Som dessutom hade med sig en julklapp av Ivarsson! På eftermiddagen har jag gjort rocky road och brända mandlar, mumma!

Bra dag med andra ord. Och just det, jag klarade ortopedi-tentan fick jag reda på idag. Dubbelt bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar