söndag 5 december 2010

Chamonix


Första helgen i Uppsala! Inleddes stort med Kårfest på fredagskvällen. Vår klass hade fått temat Chamonix, en skidort i typ Frankrike..? Så jag drog på underställströja, överdragsbyxor, skidglasögon, halsduk och liftkort. Förfest hos Linnéa för att öva på spexet - både dans och sång. Och så på med massor av bronzingpuder för att få den klassiska skidbrännan. Festen hölls på V-Dala och de andra klasserna var SPA, Mallorca, Svenne Camping, Backpackers och Ving-scapula, hahaha! T4 hade iaf ordnat allt jättebra, med 3-rätters, roliga upptåg och spex och sen dansade vi loss i sann sjukgymnaststil.

Så blev det lördag och sovmorgon. Sen blev det storstädning och julpyntning i mitt rum. Handlade mat, gick på afro på Friskis, lagade mat, tvättade, bakade Leilas saffransskropor (jättegoda!), och bläddrade i kursböcker i kanske en halvtimme för att hitta referenser... Jag gjorde med andra ord ALLT för att inte skriva på rapporten...

Idag har jag haft bättre disciplin. Har bläddrat och bläddrat i böcker. Hittat lite fler referenser. Men de där med att söka artiklar på internet är ju skitsvårt! Finns ju inget vettigt och sen går de flesta artiklar inte att läsa ju...? Jag har iaf gått på Intensivgympa, säkert 7 veckor sen sist. Och jag har verkligen saknat det! De var väldigt jobbigt och det kommer nog att kännas rätt mycket i kroppen imorgon.
Nu fortsätter Beck! Trevlig vecka.

2 kommentarer:

  1. Åh söndagkvällar med Beck eller Wallander, det är Sverige! Nu är det bara 12 dagar kvar tills jag kommer hem. Vilken kul idé att ha en skidort som tema. Jag håller med, det kan verkligen vara jättesvårt att hitta tillgängliga artiklar. Ibland tror jag att det kan hjälpa om man är inloggad via Uppsala universitet så att man kan få tillgång till visa artiklar i egenskap av student. Jag har två uppsatser och en annan inlämningsuppgift innan jag kommer tillbaka, nu får vi bara bita ihop innan jul. Ha en bra vecka och lycka till med rapporten!

    SvaraRadera
  2. Jag blev jättesugen på att åka lite nerförsbacke när jag såg den där bilden! :D
    Usch, det där med att leta artiklar är en hel vetenskap och är omöjlig att förstå sig på.
    Har inte universitetet ett bibliotek med en tidningssöksfunktion? Det har iaf vi här i Umeå, när man väl lyckas med den så funkar den bra :)

    SvaraRadera