tisdag 14 december 2010

Mossigt


Förra veckan köpte jag en minihyacint för 9.90 kr på Willys (lagom pris tycker jag). Veckan innan hade jag köpt ljus och mossa till ljusstaken. Att köpa mossa i affär måste ju vara det töntigaste som finns. Jag kände mig som en riktigt inbiten storstadsbo som inte vet att mossa växer i skogen, men hallå! Det är ju faktiskt snö på mossan nu. 20 jädra kronor fick jag betala för en liten påse med blek mossa. Min mamma brukar plocka mossa på hösten ibland, innan snön kommer, så har hon till jul. Men sådan bra förbehållning har ju inte jag. Jag hade inte köpt ljusen förrän andra advent. Nåja, till poängen. Det blev ju hursomhaver lite mossa över. Så jag pressade ner hyacinten i en liten plastmugg/vas (som visserligen är rätt så vårig) och mosade ner lite köpt storstadsmossa runtom. Se där! Tjusigt. Jag kände mig så fruktansvärt pysslig och kreativ. Nästan så jag blev irriterad på mig själv. (Det tog mig säkert 1 minut att färdiställa hela kalaset)
Nu är det ju inte så länge kvar till jul och hyacinten har inte ens slagit ut än, så den lär ju överleva tills jag åker hem iaf. Någon som vet hur ofta man ska vattna en hyacint? Sara?
Just det. Skrev tenta idag (började dock dagen med att försova mig, men hann ändå). Det var en såndär tenta med en miljon småfrågor (50 st). Detaljfrågor. Någon som vet vad hydrops är? Inte då jag, och inte någon annan in klassen heller som jag har frågat. Så den frågan lär ju inte räknas med i tentan, när läraren märker att ingen kunde det. Förhoppningsvis är godkäntgränsen på bara ca 60%, och det ska jag nog lyckas skrapa ihop. Fast det var mycket som jag gissade på.
Under den här kursen har jag bland annat lärt mig att det inte är så smart att hoppa från något högt om man vill ta livet av sig. För om man skulle råka överleva så bryter man hälbenen och det är inte så kul. Hälen blir aldrig bra och man får nästan alltid artros. Artros gör ont så då måste man kanske steloperera. Då går man konstigt.
För att inte avsluta detta inlägg allt för eländigt så kan jag ju säga att jag har köpt en julklapp idag, gymmat och så planerar jag att tillverka några julkort! Får se vad jag har här hemma...
Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar