söndag 26 september 2010

Sicken helg

I fredags vaknade jag upp som en ny människa efter att ha sovit i 10 timmar. Förmiddagen ägnades åt att tvätta och sista-minuten-plugga inför tentan som började klockan 13. I en skrattretande dålig tentasal - det liksom uppmanades till att fuska. Men det gjorde jag ju såklart icket! Efter att ha svarat på de konstiga frågorna så fikade jag med Kullenberg och A-K på Cafe Årummet. Sedan drog jag en repa på stan innan jag åkte hem.

På kvällen vankades förfest hos Lången och det var ju himla kul; det som hände hos Lången stannar hos Lången, hahahaha! Sedan cyklade vi in till stan för att gå på Värmlands, men det var fullt så vi skakade rumpa på BJs istället.

I lördags cyklade jag, Lången och Linda till Media Markt för att se Alexander Rybak som skulle sjunga där! Lite lätt uppspelta (iaf jag) spanade vi först på elvispar, tv-apparater, locktänger och cd-skivor innan vi drog oss mot scenen. Och vet ni vad som hände!? Vi stod på sidan av scenen, precis där eurovision-vinnaren skulle gå när han skulle upp på scenen! Han gick ca 0,5 m ifrån mig! Jag fick värsta bilden på honom, ska lägga upp den sen! Han sjöng (eller det var playback) 3 låtar och avslutade såklart med Fairytale. Han var så sockersöt och ganska liten. Tänka sig att han har stått på den stora Eurovision-scenen och vunnit alltihopa. Och nu stod han här och sjöng på Media Markt i Uppsala. Framför en massa småtjejer som sjöng med och filmade med mobilen. Ah, en sådan svärmorsdröm alltså. Jag blev lite starstruck. Och lite småkär.

Sedan cyklade vi vidare till IKEA, åt mat och shoppade. Jag köpte ljus, en växt, en vas och sugrör. På kvällen åt jag middag hos Lång och sen såg vi två filmer; Torsk på Tallin och American Beauty. Två galna filmer på helt olika vis.

Idag har jag varit rikigt duktig! Klockan 10.00 satt jag på en spinningcykel på Friskis. 10.00!! Det är nästan så jag spyr på mig själv för att jag var så hurtig. Det var så satans jobbigt så jag trodde jag skulle avlida. Men musiken och ledaren räddade mig. Svetten rann i strida strömmar och droppade ner i äckliga pölar på golvet. På slutet hade jag gett upp alla försök på att behålla någon sorts värdighet och när ledaren ropade "5...4...3...2...1... och nu kan ni sätta er", så älskade jag henne av hela mitt hjärta och la mig bokstavligen över styret och tackade gudarna för att jag fortfarande levde.

Jag kommer absolut att gå på det passet igen! Söndagar klockan 10.00, Spinning medel. Riktigt bra ledare och super-musik.

Sedan har jag lagat fisksoppa till lunch, handlat på Willys, städat och dammsugat samt lagat spagetti och köttfärssås (många matlådor, nice). Till veckan börjar sjukgymnastikkursen och på fredag kommer min mamma och lillebror! Ha det bra! Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar