onsdag 8 september 2010

En spontan utomlandsresa....

I fredags var jag ute med Linda och Lång på ÖG efter att ha druckit vin hos Lången. Det var sjukt mycket folk där och vi hade himla roligt! På lördagen tog jag och Lång bussen till Ulva Kvarn där det vankades marknad. Fullt med folk, smakprov av rökt skinka, nybakad bröd, fudge och en massa gott... Jag köte fruktte och en stor 88-boll. Gött. Sen gick vi i en timme tills vi kom till Gamla Uppsala, där tog vi en buss och åkte hem.

I söndags åkte jag, Lången och två kompisar till henne med Eckerölinjen över till Åland! Det var himla roligt tyckte jag, som aldrig har varit på Åland förrut. På vägen dit åt vi skärgårdsbuffé och jäääääädrar så mycket mat det fanns! Mina favoriter var den varmrökta och gravade laxen. Sen fanns det ju efterrättsbuffé också... Det kostade 200 kronor, men det var det nästan värt. Åt mat för en vecka framöver. Och lax behöver jag inte äta på några veckor, hahaha! Mätta och belåtna kom vi fram till Åland, där vi rullade iland för att leka turister i 30 minuter innan båten skulle åka hem igen. På tillbakavägen hängde vi mest i taxfreen och kikade på likörer, sprit och choklad. Efter inköp satte vi oss på översta våningen och lyssnade på en gubbe som sjöng om Åååååland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar