söndag 12 september 2010

Dance with somebody







































I fredags hade jag förfest i mitt lilla rum. Vi var en lagom stor och mycket trevlig skara på fem personer. Jag hade bakat 1,5 sats chokladmuffins och lagt upp på tvåvåningsfatet. Själv blandade jag drinkar med rabarberlikör. Vi hade himla mysigt, åt massa muffins, funderade på kårfesttema, lyssnade på musik och sånt. Vid halv elva cyklade vi till Norrlands där vi skulle på Nollesittningens eftersläpp. Och vilket eftersläpp det blev! Med ett stort gäng sjukgymnaster kan det inte bli fel. Vi dansade som sjutton för det var bara bra låtar, och det var den bästa kvällen på länge.
I lördags gick jag i affärer, fikade med Lindén och tre tjejer i t5 på V-dala, dansade Afro och gick runt hela Uppsala på kvällen med Jasmine och Erik för att kolla in den omtalade Kulturnatten. Vi visste inte riktigt vad vi skulle göra, men vi såg bland annat några som dansade bugg och lindyhopp och så gick vi till Domkyrkan där en kör sjöng sådär magiskt som det bara blir i en kyrka.
Idag vet jag inte var dagen har tagit vägen. Jag har lagat pastagratäng, promenerat, läst neurologi och gått på Intensiv-gympa. Det var den helgen. Bra helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar