torsdag 2 september 2010

Opålitligt väder och atrofi

Det är fullt upp.

- I helgen hade jag Lovisa på besök innan hon skulle vidare till Barcelona! Jag ägnade mig tyvärr mest åt att plugga, men vi hann även laga och äta sushi samt äta middag med Johanna på Norrlands. I fredagskväll hade jag kladdkakefika, det var uppskattat. Och gott.

- Just nu har vi en tvåveckorskurs i Grundläggande stress- och smärtfysiologi, en mycket intressant och viktig kurs, men lite för kort enligt min mening. Igår hade vi ett seminaruim och i måndags fick vi lära oss hur FASS.se fungerar. Men smärtfysiologi är himla komplicerat. Vi är nere på signalsubstansnivå.

- Vädret här i Uppsala är under all kritik och väldigt opålitligt. Sen jag kom hit så har det nästan inte gått en dag utan att det har hunnit vara både sol, moln och (spö)regn på samma dag. Detta göra det fullkomligt omöjligt att veta hur man ska klä sig.

- Jag har återupptagit träningen på Friskis och Svettis! Mest gympa hittills. Har konstaterat att mina muskler har atrofierat snuskigt mycket under sommaren.

- Imorgon är det tenta. Detta betyder plugg idag. Och tentafest imorgon yeey! Sen ska helgen inte alls ägnas åt plugg. Jag och Sofia Lång tänkte gå på marknaden i Ulva Kvarn! Jag vill ha helg NU.

Nu är det bäst för er att ni håller tummarna åt mig imorgon och telepati-skickar lite smarta nervceller åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar