onsdag 26 maj 2010

Veckans låt: The funeral med Band of horses. Älska.




Dagarna flyter på i allt snabbare takt ju närmare vi kommer sommaren. Det här händer i mitt liv:

- Praktiken är snart slut. Två dagar kvar - sjukt fort går det! Jag är nöjd med min praktik, det har varit väldigt lärorikt. Teori är en sak, men i verkligheten lär man sig SÅ mycket mer.

- Idag stannade jag och Sofia N kvar efter praktiken och mötte upp Sofie och Anna-Karin för att öva lite på KTC. Sen 17.45 så skulle vi ta titerkontroll (tror jag att det heter) för att se om man har antikroppar mot hepatit (tre sprutor som vi har tagit sen i höstas). Så nu skulle de ta ett blodprov. Jag kan faktiskt inte minnas att jag någonsin har gjort ett blodprov annat än stick i fingret nån gång när jag var liten. Sköterskan gör ett stick i höger armveck. Inget kommer. Hon provar i vänster armveck. Icket. Inget blod vill komma. Tredje gången gillt, hon provar ca 5 cm distalt om armvecket, på underarmens ventralsida (dvs strax nedanför armvecket) och äntligen kom blodet. Så jag kommer ut till de andra med tre plåster på armarna, hahaha! Vilken tur att jag ääälskar att ta sprutor. Not.

- Kom hem vid halv sju och sen dess har jag hunnit äta middag, gått en timmes promenad (pratade med pappa och kusin Emma), dammsugat, städat badrummet och lagat kikärtsbiffar. Rätt produktiv kväll om jag får säga det själv! Inget plugg dock. Nya tag imorgon.

- Jag var ute och joggade igårkväll och det gick faktiskt ganska bra! Det var bara fjärde gången jag joggade i vår, men alla de tidigare gångerna har det gått jättetungt. Och hela förra sommaren och hösten var mest en plåga. Får nästan jämt väldigt ont på ovansidan av fotryggen och uppåt längs ungefär halva underbenet. Det blir någon sorts domnande känsla, som om jag är så trött så jag knappt orkar dorsalflektera i fotleden. Väldigt mystiskt. Men igår gick det bra och flåset var under kontroll! Det närmaste jag kommit runner's high på evigheter, bara för att det kändes så behagligt. Kom till Uppsala högar och en kyrka som jag besökt en gång för många många år sedan.

- Imorgon kväll kommer mamma och pappa och mellanlandar innan de flyger vidare till Italien dagen därpå. Sen på fredag kommer Lovisa och ska sova här i helgen! I helgen blir det dock plugg för min del är jag rädd, och så förstås sjukgymnasternas efterlängtade Ost & vinkväll på lördag! Hoppas på fint väder så vi kan sitta ute i Ekonomikum.

Japp, det var det, nu måste jag krascha i säng, jag har gäspat käkarna ur led idag. Godnatt!

1 kommentar:

  1. Är det bara jag, eller är det ovanligt många svåra, sjukgymnast ord i den här texten? Kul att det gick bra med joggandet, blir det tjejmilen till hösten? :)

    SvaraRadera