tisdag 11 maj 2010

Att klara sig med nöd och näppe

Idag var en lång dag. Föreläsningar från kvart 8.15-12. Efter lunch föreläsning till 15. Sen ingenting fram till klockan fem då vi skulle få tillbaka tentorna (biomekaniken och funken)! Herregud, vad vi var nervösa. Och jag kan meddela att jag verkar ha talang för att klara tentor med NÖD OCH NÄPPE! På biomekaniken var godkänt-gränsen 14 poäng och jag fick 14,5. På funken var det 35 poäng och jag fick - ja, 35 poäng! Jag tycker personligen att jag suger. Jag vet, alla säger att "ja, men du klarade det, och det är ju det som räknas, blahablaha", men det räcker ju inte! Det är ju jättemycket som jag inte kan! Får väl helt enkelt hoppas att jag hinner lära mig det mesta innan man är klar... Hursomhelst så tyckte våra lärare att vi hade varit riktigt duktiga, de var imponerade av oss! Det sa de efter anatomin också. Vi är en duktig klass hel enkelt! Så vi fick godis, haha!

Kom hem, kastade i mig lite mat och trampade snabbt iväg till Friskis för ett intensivgympa-pass, och det var min favvo-ledare! Han är den roligaste och mest peppande ledare jag mött och hans pass har jättebra musik. Pepp!

I måndags hade vi förresten en liten skriftlig tenta på det teoretiska vi har gått igenom i sjukgymnastikursen. Det gick bra tror jag. Där tror jag att jag klarar det med åtminstonde NÅGRA poängs marginal, hehe...

Nej, nu duschen!

Godnatt på er :)

2 kommentarer:

  1. Du kommer att hinna lära dig, be so sure. Jag tror att du läser allt och det som inte fastnar du lägger sig liksom latent i ryggmärgen ändå så när du ska ut och jobba sen bryter den informationen igenom och så ba vips - kan du allt!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta min blogg heter som förut smorgasvadgott.blog.se

    SvaraRadera