måndag 5 augusti 2013

Sommarhelgdagarna

Senaste sommaraktiviteterna.

 
En lördag för någon vecka sedan åkte jag och några finingar med Lennakatten till Fjällnora! Vilken grej va! Ett gammalt tåg med tjusiga konduktörer (??) och öppna fönster som ventilation (OBS, hjälpte ej, bastuvarmt).


 
Så himla fint det är utanför Uppsala alltså.

 
Blåsigt värre när man stod ute.

 
Preciiis när vi kom fram så började det regna (...). Men vi gav inte upp. Och skam den som ger sig, solen kom tillbaka, jag tog ett dopp, vi åt lunch, löste korsord och åt glass. Sånt som man älskar liksom.

 
På kvällen mötte jag upp Sofia och A-K på GH för kalorier att förtära. Dvs maaaaaat.


 
Vi åt trerätters. Jag var matgravid i åttonde månaden när jag gick hem.

 
Och jag var uppenbarligen kokt-kräfta-röd i ansiktet? #ensomfortfarandetroratthonintebrännersig

 
Förra söndagen åkte jag och Sofia till huvudstaden! Det var strålande fint väder, så vi promenerade ut till Djurgården. Gick förbi en massa fina båtar. Vi pratade om vilka takvåningar vi skulle kunna tänka oss och vilka båtar med hängmattor vi skulle välja.


 
På Djurgården var det sådär fint så jag typ dog. Grönhetsdöden. Blomdöden. Sommardöden. Fler gånger om dog jag.




 
Sen åt vi lunch på Rosendals trädgård. Korv gör sig ju inte så bra på bild, men jag kan meddela att den hemmagjorda chorizon var megagod.





 
Vi gick förbi Rosendals slott, men ärligt talat var det inte så speciellt. Då var detta lilla sidohus (?) mycket sötare! Jag kan tänka mig att bo här, jatack.

 
Sen promenerade vi in mot centrum igen, köpte glass och dinglade med benen över vattnet. Tyvärr var jag så snorig så jag kunde inte känna havs- och båtlukten. Men Sofia meddelade att det luktade gott.
 
Och senaste helgen tillbringade jag hemma hos mamma och pappa, men det tar vi en annan gång!
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar