onsdag 21 augusti 2013

Vems är hatten?

För någon helg sedan var jag som sagt i Hedemora! Här kommer en bildkavalkad.

 
Såhär glada och fina var vi när vi på lördagen åt äppelpaj, gjord av ingen mindre än äppelpaj-mästaren; Sofias pappa! Och den var himmelskt god, det får jag erkänna. Och hemmagjord vaniljsås till och med. Gudars.

 
Så drack vi lite bubbel också, och Linnea var glad som ni kan se.

 
När vi kom fram minglade vi runt, drack välkomstbål och gick på upptäcktsfärd i huset. Eller, de andra har ju varit där förut, men första gången för mig. Älskade huset! I källaren fanns en gammal diversehandel! Alltså DÖÖÖÖR så fint det var!

 
Gamla burkar <3 p="">
 
Röda pelargoner i lerkruka och spetsgardiner <3 p="">

 
<3 p="">

 
Det fanns en så himla fin tambur (kom vi fram till att det hette), på övervångingen, som ett inglasat uterum. Med massor av pelargoner. Ah.

 
 
Tog cirka hundra bilder inomhus. De hade minst två kakelugnar.

 
Sen var det lekdags! Här var det poppa popcorn-tävling! Kul!



 
Sista leken var en tokig stafett. Alla såg helt galet roliga ut!


 
Sen var det dags för middag i logen, där det var en radiosamling, så kul!

 
Alla fick ta med sig något ätbart. Vi hade med oss två galet goda pizzor. På riktigt, de var asgoda.
 
 
Det var förresten hatt-tema! Linnea hade en gammal pälsmössa från 60-talet!


 
Jag lånade en stråhatt som Sofia hade haft när hon var liten. Det var precis så att den satt kvar på huvudet. Senare på kvällen fick man hat-swappa (stavning?).

 
(Troligen efter någon snapsvisa)


 
Plötsligt var det mörkt och vi gick en tipsrunda med hatt-frågor! Eftersom det var så mörkt så blev det inga bra bilder. Men resten av kvällen dansade vi (mest jag får jag nog säga) i och utanför logen, och så spelade vi tennis med videokasettfodral och några gick och badade.
 
Så himla rolig fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar