onsdag 14 augusti 2013

Lista.

Vilket är ditt bästa sommarprat?
Har inte lyssnat på så värst många i sommar, men de bästa hittills tycker jag är:
- Jonas Gardell. Han pratade bland annat om att vara en människa eller en lort, om HIV och aids och om Meryl Streep.
- Liv Strömqvist. Pratade om mens, skam och kreativitet. Riktigt bra. Mer mens-prat åt folket! ALLA människor med två x-kromosomer har roliga/smärtsamma/tragiska historier.
- Maja Ivarsson. Pratade om sin uppväxt, övergrepp och missbruk.

Vilken är den bästa kombinationen av två saker du vet?
Bästa vännerna + rosé/socker/sommar. Då blir liksom allt bra.

Vad gjorde du för exakt fem månader sedan?
Då var det mars..? Då åkte jag och Sara till Göteborg för att hänga med Lovisa över påsken! Så himla roligt hade vi!


När var du avundsjuk på någon senast?
På alla som var på Way Out West i helgen. Jag hade visserligen en riktigt härlig helg ändå, men hade jag haft möjlighet hade jag gärna varit där.

Har du något onödigt du gör?
Längtar framåt, till något bättre, något roligare som jag aldrig vet vad det är - istället för att leva nu. Samtidigt vill jag inte att tiden ska gå så fort. Moment 22.

Kan du visa en bild på något jättebra?
Eftersom alla goda ting är tre, så får ni tre istället:



 
Efterrätter med färska bär, fina vänner och sol och hav och värme.
 

Vad är det sämsta med denna vecka?
Att det är sista veckan jag jobbar. Sen är jag arbetslös. Jag menar arbetsSÖKANDE. Usch så deppigt. Om någon vet något om sjukgymnastjobb så är jag HEMSKT INTRESSERAD! GLAD, SNÄLL OCH ARBETSSÖKANDE SJUKGYMNAST VILL HA JOBB PRONTO!

Vad ska du göra resterande dagar av denna vecka?
Snart kommer Sofia förbi, då ska vi baka hejdå-fika som vi ska bjuda på imorgon. Två dagar kvar på jobbet. På fredag ska vi i rehab-teamet äta lunch på restaurang lite för att säga hejdå till oss vikarie-Sofior. På kvällen ska jag troligen ut och dansa och dränka mina sorger/fira att jag klarat mitt första sjukgymnastjobb/fira att jag har "sommarlov". Sen vet jag inte.

När hade du hjärtklappning senast?
Igår när jag gymmade med Linda på Frikis, haha. Vi körde några övningar i TRX-banden, har aldrig gjort det förut. SATAN vad jobbigt det var! Sjukt kul! I lördagsnatt dansade/hoppade/sprang jag så mycket så jag var tvungen att lägga mig ner på marken emellanåt för att återhämta mig (OBS! Efter att ha varit sjuk och inte träna på cirka tre veckor är jag inte i toppform precis). Annars var det väl inför att jag skulle träffa en person jag inte träffat på länge och var så nervös.

Vad ska du göra i höst?
I mina drömmar ska jag få en tillsvidaretjänst som sjukgymnast i Uppsala på ett roligt ställe, sen ska jag flytta till en fantastisk lägenhet med trägolv, högt i tak och kaklat badrum. I verkligheten har jag ingen aning.

Har du några planer inför slutet av sommaren?
Ska på Popaganda och gråta när jag ser Håkan! Tänk, jag trodde aldrig jag skulle bli ett Håkan-fan. Sen blev jag det plötsligt i våras. Har lyssnat på senaste albumet cirka femhundra gånger. När jag såg honom i hans extratimme på Allsången på SvtPlay grät jag. Framför datorn. (??)

Vad borde du göra men orkar bara inte?
Söka mer jobb, söka mer jobb intensivt, leta kurser jag skulle kunna gå ifall punkt 1 och 2 fallerar, dammsuga, boka tid hos optikern, söka jobb som vafansomhelst.

Kan du bjuda på någon teaser inför kommande blogginlägg?


Logfesten med hatt-tema!
 
Hejdå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar