tisdag 25 juni 2013

En midsommarnattsdröm

Jag hade som bekant världens bästa midsommar. Tänkte att vi tar en titt!
 
 
Jag och Emelie anlände på torsdagskvällen till värdparet i Eskilstund. Vi satt på altanen och njöt till midnatt.

 
Dagen efter anlände resterande midsommarmänniskor. Vi åt grill-lunch på altanen i stekande sol. Som ni ser.



 
Efter intag av föda körde vi till en sjö för att bada! Här är precis innan vi åker tillbaka, då har det mulnat på, men när vi badade var det jättefint!


 
På väg tillbaka plockade vi (högg?) björkris och plockade massa blommor, så bilen blev helt full. Så blev det fika, kranstillverkning och 5-kamp!


 
Egentillverkad krans! Ingen jävla köpeskrans med rosor som sitter perfekt. Eget skareva!

 
Vårt lag kom sist i 5-kampen, men vad gör väl det? (OBS, jag var så inne i kastandet så jag märkte inte ens att Emelie tog kort..?!)



 


 
Vinnarlaget var glada :D

 
Så började jag, Emelie och Linnea flumma och sprang runt stången, har cirka hur många bilder som helst på detta, haha.












 
Sen blev det middag! Och snaps, massa snaps!




 
Så kom det några barn och vi dansade små grodorna och sånt!



 
Efterrätt, mer snaps och ölsvepartävling som Emelie såklart tog hem! That's my girl! ;D
Strax efter midnatt hoppade vi ner i bubbelpoolen på altanen (jo, på riktigt) och bubblade fram till tiosnåret på förmiddagen. Haha, på riktigt (igen)!! Jo, jag var ett äckligt russin när jag till slut gick och la mig. Äcklig, men lycklig.
 
Så himla fin midsommar.
Hejdå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar