söndag 23 juni 2013

Paushelgen

Jag hade världens bästaste midsommar, den var liksom själva essensen av sommar. Men eftersom jag glömde min kamera i Eskilstuna due to stressigt packande due to att jag råkade sova liiite för länge, så bjussar jag på bilder från förra helgen då vi åkte till Emelies föräldrars stuga ute i skogen! Vi packade bilden full med mat och åkte iväg på fredagskvällen. När vi kom fram gjorde vi hamburgare. På lördagen njöt vi av utefrukost, kastade freesbee, joggade till en badplats (pga tre sjukgymnaster och en fotbollspelare, ingen motsatte sig), badade och joggade tillbaka, fikade i solen, grillade, åt rabarberpaj, gick ut på nattpromenad och Emelie nattbadade.
 

 
Frukost!



 
De växte cirka tusen lupiner på deras trädgård.

 
Linnea ville öva på massage. Jag ställde upp. Hon fick gott betyg.

 
Grillmästarna.

 
Jag bestämde att vi skulle äta ute. Det var ingen hit visade det sig. Vi hetsåt för att få gå in sen, pga en miljard mygg och knott som höll på att äta upp oss. Jag stördes visserligen inte så mycket av det. Får ju inte så värst mycket myggbett. "Men du kommer ju från NORRLAND, du är ju VAN!" fick jag genast höra, haha! Åh, arma söderlänningar.

 
Nattpromenad!


 
Vi lyssnade på tystanden och såg fladdermöss som fladdrade förbi över sjön (OBS! jätteäckligt, jag har kommit fram till att jag hatar typ allt som flyger). Så himla underbart skön helg. När jag kom hem upptäckte jag mitt livs första fästingbett, åh, arma norrlänningen är inte van vid dessa äckliga varelser. Håll tummarna för att jag inte får borrelia, TBE eller nån annan läskig sjukdom!!
 
För övrigt har jag nu jobbat tre veckor. Går galet fort. Och jag trivs jättebra! Börjar vänja mig vid att presentera mig som sjukgymnast och inte sjukgymnastSTUDENT, haha.
 
Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar