tisdag 11 juni 2013

Tack kära år som går, tack kära dagar som lägger en paus mellan nu och då

I skrivande stund håller jag på att sortera och SLÄNGA papper/grejer i mina pärmar. Rätt kul, vill jag meddela, hittar massa konstiga saker, som jag inte fattar varför jag sparat. En rolig grej var en "klasstidning" som vi gjorde i slutet av nian, som skulle sammanfatta vår högstadietid och alla i klassen fick i uppgift att skriva om något vi gjort. Utan att överdriva kan jag meddela att en röd tråd genom alla texter var vår bristande sammanhållning i klassen, haha! Jag bjuppar på några härliga citat:

"Vi for dit för att få bättre sammanhållning i klassen men de blev inte så mycket skillnad" - när vi åkte till Agnäs för att åka utför.

"Vi bowlade i sjuan i Umeå på Umeå Bowling. Det var säkert kul. Men det kommer jag inte ihåg och jag kommer inte heller ihåg vem som vann."

"Först fick jag och xx en kanot som tog in vatten, så vi fick stanna på vägen och tömma den. Sen så hade vi inte det bästa sammarbetet. Därför gick vår båt mest i sidled. (...) Sedan fick jag och xx höra den goda nyheten att vi skulle få paddla med andra personer sista biten."

"Finalen gick sådär. Men när det kom till legobyggnings uppgift (ja, särskrivning, eller om det ens är ett ord..? Undertecknads anmärkning) visade en av tjejerna sin oerfarenhet." - Vår klass kom på något ofattbart sätt vidare till länsfinalen i Teknikåttan.

"Modevisningen var kul. Det som var synd var att vi inte fick så mycket positiv kritik från klassen. De klagade men sa aldrig vad som kunnat göras bättre."

Och i texten som jag och en annan skrev om vår klassresa: "Många verkar eniga om att något kommer gå fel. XX tror att YY kommer att tappa bort sig..."

Ah. Ljuva högstadiet.

2 kommentarer:

  1. Haha, oj det kommer jag inte heller ihåg att vi hade skrivit. Vad knäppt, jag tänkte på den där modevisningen för någon dag sedan! Har ingen aning om varför jag kom att tänka på den och har ännu mindre aning om varför vi hade den då.. Kommer du ihåg? Verkar ju ändå som vi gjorde många roliga saker tillsammans på högstadiet, men det hjälpte tydligen inte :P Hemska minnen som kommer upp när man tänker på resan till Agnäs. Jag tror aldrig jag frusit så mycket i hela mitt liv!

    SvaraRadera
  2. Johanna: haha, nej, jag vet inte heller varför vi gjorde modevisningen :P tror vi blev lite medtvingade..? ja, gud vad jag frös under natten i agnäs! fruktansvärt. och ja, vi var en hopplös klass. tur att det bara var tre år. kram!

    SvaraRadera