torsdag 6 juni 2013

Det kommer aldrig va över för mig

Det är sommar nu. Och jag älskar det. Jag har till exempel tappat räkningen på hur många glassar jag ätit, är typ stammis på Gottis. Tar för övrigt nästan jämt Vanilla, chocolate & cookies och polka, favvosmakerna. Om ni ville veta. Tänkte berätta om förra helgen som var typ episkt sommarbra.  
 

 På fredagen möttes jag och Emelie upp. Vi skulle *typ bara ut och äta*. Nästan alla uteserveringar var fulla, men på GH fanns det plats. Vi kunde ju till exempel fira att jag klarat av min första dag på jobbet, javisst! Jag var glad.

 
På GH är det jättefint! (håll kameran rakt nästa gång..?)

 
Vi åt goda burgare och delade på en flaska rosé. När jag hällde upp det sista åt oss märkte vi att det var typ SUMP i botten av flaskan?! Alltså, hur går det till? Det var ju ingen kork-kork så att säga, som kan ha korkat av sig i vinet. Korkat.

 
Sen gick vi till grannen ÖG, för att inte efterrätten! Jag drack en OÖ Tornado (hö hö) (internt skämt, ingen skrattar antar jag).

 
Här kan man tro att Emelie bara posar lite spontant och svalt sådär. MEN jag kan avslöja för er att hon smygkikar (läs: SUPERSTIRRAR) på grannbordet där de äter riktiga efterrätter. Hon var avis, men orkade inte beställa. Jaja, hon är ju snygg iaf, därför ja la upp bilden, tänkte att ni ville ha en liten anekdot bara.

 
Efter att ha härjat runt ett tag på ett tämligen tomt ÖG vandrade vi förbi Domkyrkan och medan Emelie dansade till Maskinen som spelades på Värmlands och hördes lång väg, tog jag oerhört estetiska bilder på kyrkan-som-alltid-ser-dig (okeeej, jag dansade också, men det blev bara mörka och suddiga bilder på oss).  

 
Men vi hade ingen tanke på att gå hem än så vi gick till Palermo! Första gången för mig!!! Vilket ju nästan är skandal eftersom jag bott här i snart fyra år. ALLA har ju hängt på Palermo liksom.

 
Eftersom vi var så snygga (ja, ni ser juuuu) så kom strax två killar och satte sig vid oss. Dessvärre visade det sig ganska snabbt att jag och killen som satt bredvid hade så fundamentalt olika åsikter och värderingar så det blev rent av jobbigt. Vi hade sjukt hetsiga diskussioner. Ett tag var jag så arg så jag var nära att bara resa mig upp och gå. Tillslut var det han som flyttade på sig till andra sidan av bordet, antar att han blev less på mig, HAHAHAHAH!!! Älskar att jag stod på  mig. Kanske bör man inte diskutera prostitution och våldtäktsdomar klockan 02.30. Men när någon säger "det fokuseras ALLTID på våldtäktsmannen" så blir man ju helt matt. Men när jag förklarade att det inte alls är så, så sa han "du har rätt, det kan jag inte argumentera mot". Yeey. 1-0 till mig.
 
När jag gick hem var det ljust. Åh, älskar sommar. Älskar spontana *vi ska bara ut och äta-kvällar*.
 
Men nu hinner jag inte skriva mer, jag måste sova eftersom jag numera är en heltidsarbetande person och måste sova på nätterna.
 
Bästa hälsningar,
sommarälskarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar