onsdag 27 mars 2013

Vuxenpoängen

Igår skrev jag på kontraktet för mitt livs första sjukgymnastjobb! Det känns så himla STORT. Så himla stort och vuxet. Det är ju det här jag har utbildat mig till. Alla tidigare jobb har ju mest varit för att få en inkomst, men inte särskilt roliga (telefonförsäljare, kontorsjobb, demensboende...). Men det här känns faktiskt riktigt roligt. Att jag dessutom får stanna i Uppsala lite till gör mig extra glad förstås. På riktigt så längtar jag tills juni då jag börjar!

Men först ska det hinna hända en massa andra roliga saker! Imorgon åker jag och Sara till Göteborg för att tillbringa påsken med Lovisa. Jag hoppas på finväder och massa roligheter. Sedan, om några veckor, åker jag och några fina vänner till Amsterdam! Jag har ingen aning om vad vi ska hitta på, men jag är övertygad om att det kommer bli toppen. Sedan är det ju valborg och sen är det nästan sommar!

Ibland går det upp och ibland går det ner. Nu är jag på väg upp. Kan ju ha lite att göra med att det faktiskt börjar kännas lite som vår; på mitt kvarter är det stora sjöar på gångvägarna, solen skiner mest hela tiden och man kan gå utan mössa på dagarna.

När jag ändå är på så bra humör så passar jag på att bjuppa på en låt som gått på repeat hos mig de senaste dagarna; Armistice med Phoenix.

Glad påsk på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar