måndag 25 mars 2013

Müslin

 
Jag har återupptagit något jag gjorde under typ hela gymnasietiden - nämligen att göra min egen müsli! Eftersom jag älskar att äta frukost (och gärna kan "äta frukost" till middag ibland) så nördar jag gärna ner mig i sånt här. Hursomhelst, det är jätteenkelt och blir supergott! Man kan såklart blanda ihop vad man vill, men jag tog det här:

5 dl havregryn
5 dl dinkelflingor
1 dl linfrö
1 dl solrosfrö
0,5 dl phylliumfrö
Naturella, hackade nötter efter behag, ju mer desto bättre! Jag tog valnötter, cachewnötter, sötmandel.
Kanel, massor
Några teskedar honung, några teskedar olja och kanske 2 dl vatten
Russin, eller annat gott

Blanda ihop alla torra ingredienser i en stor bunke. Blanda ihop honung, olja och vatten och mojsa ihop med det torra. Strö ut på en plåt. Rosta i ugnen ca 20 minuter i 175-200 grader, ta ut en gång och rör runt. Låt svalna. Blanda i russin eller om du vill ha andra torkade frukter. Förvara i en burk. Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar