onsdag 20 februari 2013

Listan

Hur har din dag varit?Jovars, lite tråkig, men rätt skön. Sökt tre jobb, pluggat, promenerat och gått på kvällskurs.




















Vad skulle du ha hetat om du inte fått det namn du har nu?
Hmm. Hade jag blivit en pojke så antar jag att jag hade fått min lillebrors namn. Annars vet jag inte. Får fråga!

Vilket är ditt största beroende?
Kan väl inte påstå att jag har något riktigt beroende. Men jag är väl lite "beroende" av att gå på spinning just nu, samt att umgås med mina vänner såklart och dansa på nationsgolv. Och så är jag hemskt beroende av Uppsala.



Vad gör du när ingen annan ser?
Sitter med världens sämsta hållning framför min dator. Som nu. Alltså, det är ju inte konstigt att mina axlar och min nacke håller på att pajja.

Finns det något helt vanligt en gör som du tycker är ovanligt roligt?
Äta frukost. En av dagens höjdpunkter.


Om du skulle bli psykiskt sjuk, vilken sorts sjukdom skulle du drabbas av?
 Haha. Ni vet när man läser om skador och sjukdomar så blir man ju lätt lite hypokondrisk och när vi läste kursen Psykiatri gick hela klassen runt och trodde de hade en släng av mano-depression, borderline eller bipolär sjukdom eller alltihopa. Men rent krasst så skulle det väl mest troligt vara en depression, eftersom ungefär varannan person får det någongång under sin livstid.

Vad beställer du på krogen?
Vitt vin, cider eller P2.

Vilken är din största skräck?
Att någon plötsligt ringer och säger att båda mina föräldrar dött i en bilolycka. Får på riktigt ont i magen bara jag tänker på det.



Hur gör man för att ragga på dig?
Jag tror man är snäll och rolig och inte sådär svår. Han ska absolut inte vara en sån som vet att han är snygg, sånt är så himla oattraktivt.

Vad har du funderat över på sistone?
Jobb och kurserna jag går. Har även reflekterat över att jag numera har sämst studiedisciplin. En hel dag kan gå utan att jag knappt får något gjort.

Vad var det konstigaste som hände i helgen?
Åh, jag jobbade både lördag och söndag. Kanske var det just det som var det konstigaste? Visserligen jobbar jag ju rätt ofta på helger, så är väl inget konstigt längre.

När skäms du?
Kanske när jag gör något fel eller dåligt. Annars skäms jag sällan. Ångrar sällan saker jag gör heller. Ingen idé att ångra, går ändå inte att få ogjort, däremot kan man ju lära sig av konsekvener.

Berätta om en minnesvärd bakfylla du haft?
Riktiga bakfyllor är väl sällan minnesvärda? Men överlag är det väl bäst om man hänger med finaste vännerna, typ som i Portugal tex.



Vem är den mest kända människa du talat med?
Haha, en gång när jag var liten så fikade jag på samma café som Per Elofsson. Jag gick fram och bad om en autograf. Han var snäll vill jag minnas.

Vilket uttryck använder du lite för ofta?
Himla. Har väl säkert en massa ordtix som jag själv inte är medveten om dock.

Har du någon gång fått en konstig komplimang som varit bra ändå?
I somras träffade jag på en gammal bekant (kompis till mina föräldrar) som inte hade sett mig på länge och hen sa "men vad snygg du har blivit!". Det var ju såklart menat som något bra. Men jag tänkte ju såklart "jaha, var jag inte det förrut då?".

Vilket är ditt vanligaste vardagsproblem?
Råka stänga av väckarklockan istället för att trycka på znooz.

Vad gör du när du är ledsen?
Försöker sysselsätta mig och göra saker som jag vet att jag vanligtvis mår bra av typ äta, träna och sova och prata med vänner. Har blivit expert på att andas bort gråt, så gråter inte så ofta nuförtiden. Annars är ju en klassiker att gråta när man diskar, haha, två flugor i en smäll liksom.

Om du bara fick ha på dig en sak för resten av ditt liv, vad skulle det då vara?
Men det här var ju en skitsvår fråga! Jag tänker ju såklart alldeles för praktiskt. Det finns ju OMÖJLIGT en outfit som man kan ha året runt, då fryser man ju ihjäl på vintern eller svettas ihjäl på sommaren. Man borde ju förstås välja något fint, typ en klänning. Fast vore ju rätt skönt med långkalsonger och stickad tröja, vilket ju är det jag har hemma typ jämt, haha.



Har du någon gång slagit någon?
Det tror jag inte, möjligtvis bror min när jag var liten.

Vad ser du fram emot just nu?
Lördag! Först ska vi äta middag hos mig och sen ska vi se First Aid Kit och sen ska vi ut och dansa! ÅH! Vill ha lördag NU NU NU!

Hej hopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar