söndag 30 december 2012

Året

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Examensdagen den fjärde juni.
2. Bröllopet i somras.
3. Köpenhamnresan och Ålandsresan.
4. Att jag bor kvar i Uppsala och skaffade mig ett sommarjobb i Uppsala.
5. Att jag blev godkänd på primärvårdsprakien och att c-uppsatsen tillslut blev godkänd.

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Hela c-uppsatsresan fram tills den blev godkänd. Framförallt själva examinationen.
2. Augusti glömmer jag helst.
3. Att min valbara praktik inte blev av. Jag hade sett fram emot det sedan i våras.
4. Att jag ett tag inte visste om jag skulle få bo kvar i mitt rum.
5. Framtidsångesten.

Vad har du lärt dig i år?
Tja, lite sjukgymnastrelaterat. Grunderna i kinesiologitejpning. Kommer inte på så mycket mer.

Blev året som du har tänkt dig?
Nej. Inte alls. Det blir aldrig som  man vill eller som man planerar. Bara att acceptera. Vissa saker kan man inte ens påverka. Kollade just upp mina nyårslöften inför 2012; få ett sjukgymnast, skaffa en lägenhet, jogga en mil på under en timme. Har bara uppfyllt det sistnämnda. Att få ett sjukgymnastjobb blev ju helt omöjligt för mig eftersom jag inte ens har en legitimation i min hand. Hade jag fått göra min valabara praktik så hade jag nog haft det nu.

Vilka kläder har du använt mest?
Haha. Myskläder? Under vintern använder jag i stort sett bara stickade tröjor. Varmt och skönt.

Ångrar du något?
Nja. Vet inte. Inte så värst mycket.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
I våras blev det mycket Anna Ternheim, Radical face och Deportees har jag för mig. Framåt sommaren blev det peppigare, som Norlie & KKV typ. Sen övergick det till Maskinen. I höst och vinter har jag lyssnat på Of Monsters and Men, Mumford & Sons, Hello Saferide och lite annat. Ternheim finns dock alltid med. Har sett Deportees och Maskinen live två gånger var.

Årets tre roligaste fester?
Oh. Bröllopet i somras. Gudars, så fint och roligt. Examensfesten får väl kanske också kvala in. Men sen måste jag väl säga resten, haha! Alla nätter på V-dala, Maskinen-spelningen i Stockholm, när vi höll i examensfesten i januari och massa mer.

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Nyhetsmorgon? Alltså jag ser ju så lite på tv. Men ja, jag har sett julkalendern. Solsidan. Nåt avsnitt av Så mycket bättre. På bio har jag sett Tinker, taylor, soldier, spy, Moonrise kingdom, Snabba Cash 2, Hamilton, Ice Age (4?), En oväntad vänskap, sista Twilight-filmen och säkert nån till. Häromdagen såg jag Happy Feet på tv, så himla gullig!

Vilka människor har du hängt mest med år?
Lindén, Emelie, Anna-Karin och Linnéa tror jag nog.

Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Nya klasskompisar. Speiellt Linn som jag bodde med sex veckor i Valbo, haha!

Vad är det vackraste du fått i år?
Ett tröstande kärleksbrev från Ivarsson. Jag börjar gråta varje gång jag läser det.

Vad är du mest stolt över?
Att jag helt utan kontakter lyckades skaffa ett sommarjobb i Uppsala. Att jag sprang en mil snabbare än någonsin. Att vi lyckades få vår c-uppsats godkänd.

Nyårslöften för 2012?
1. Att springa en mil på under 50 minuter.
2. Att jogga 1,5 mil. Har aldrig joggat längre än en mil tror jag.
3. Att lyckas skaffa ett sommarvikariat som sjukgymnast, helst i eller i närheten av Uppsala.

2012 har varit ett ganska svajigt år, många toppar och dalar. Hoppas på ett mer stabilt 2013, dock med många toppar. Är lite tveksam inför nästa år, tycker 2013 har så dålig klang, så ojämt och känns så fel. Som ett jobbigt mellanår. Men håller alla tummar och tår för att det såklart inte blir så.

På återseende!

1 kommentar: