tisdag 8 januari 2013

Love is all

Hej!

Antingen är det jag som gått och blivit lite dement eller så har den här bloggportalen ändrats, för jag lyckas inte ladda upp bilder längre. Väldigt trist. Nåja.

Sista dagen på 2012 och första på 2013 firades hos Linn i Umeå med knytismiddag, massa tävlingar och nyårskryss och när det närmade sig midnatt knatade vi ner till Rådhusparken för att se på fyrverkerier. Selma var självklart med under kvällen och stal allas uppmärksamhet, vilket inte är så konstigt eftersom hon kan vara det sötaste som finns på hela jorden. Bra kväll med andra ord!

Sen jag kom tillbaka till Uppsala har jag hunnit jobba lite, träffat alla vänner, fikat och STORstädat (vi snackar dammsuga och torka bakom spisen, rensa badkarsavloppet, rensa i skafferiet och gnugga hela köket med stålull). Till helgen väntar reunionfest med klassen, badminton och Urban Cone på V-Dala på lördag och lite jobb på söndag.

Förövrigt har jag skaffat Ruzzle och fastnat i ett gravt beroende. Första kvällen låg jag i sängen och spelade en timme innan jag tvingade mig själv att sluta. Gaaah.

Förövrigt nummer två: i min kalender står det ett visdomsord/ordspråk för varje vecka. Veckans är:  "One life, live it!" Åh! (ångesten och stressen..)

Förövrigt nummer tre: för ungefär 4,5 år sedan (när jag fyllde 19) fick jag en femårsdagbok. Den har jag skrivit i nästan varje dag sedan dess (okej, ibland skriver jag någon dag i efterhand). Kan verkligen rekommendera, det är så himla kul att läsa var man gjorde exakt den dagen för nåt år sedan. Ofta kommer jag ihåg dagen ganska bra när jag läser om den. Nu har jag börjat på en ny, för enkelhetensskull, med nytt år liksom. Fem år! Låter helt ofantligt länge.

God fortsättning på er.

2 kommentarer:

  1. 1) Jag saknar dig!
    2) Ruzzla med mig! ivarssonanna heter jag
    3) Femårsdagböcker är det bästa.

    SvaraRadera
  2. Det är tack vare dig som jag började skriva i en sån :D Nu är jag inne på tredje året!!
    Kram!

    SvaraRadera