onsdag 12 december 2012

Julprep.

Idag har jag köpt en halv julklapp och bakat saffransskorpor. Desto fler klappar till mig själv dock. Bland annat en ljusslinga som numera hänger ner från min gardinstång. Det tar sig!

Alltså, hur bra är inte årets julkalender!? Jag gillar den skarpt. Spöket Staffan som är så tafatt och smådum, pappan i familjen som försöker och försöker och försöker skriva på sin bok, men som istället försöker tillverka guld av sitt eget urin, stinkande kokosnötter som gör skelett levande, nissar och tryckfelsnissar och rymdskrot. Ja, men ni hör ju! Hur spännande som helst! Och när pappan sa till mamman efter att pojkens ökenråtta sprungit bort "men varför är du lessen då? Har du också tappat bort din mus?", typ DOG av skratt!

Imorgon är det lucia. Jag ska jobba och på kvällen ska jag gå på julshow på Norrlands, blir bra det.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar