söndag 9 december 2012

Life goes on

Andra advent. Tänk att det alltid ska vara samma sak varje år - att december ska gå så rasande fort. Och aldrig lär jag mig det heller.

Så, hur står det till med den där julkänslan alla pratar om?

1. Antal förtärda pepparkakor: ca 7 kanske.
2. Antal förtärda lussekatter: 0 (dock en bit saffranslängd på jobbet, den var inte så god).
3. Antal knäck kokade: 0.
4. Antal pepparkakshus byggda: 0.
5. Antal glas glögg uppdruckna: 1.
6. Antal julklappar köpta: 0.
7. Antal julklappar inslagna: 0 (se svar ovanför).
8. Antal julsånger spelade på min Spotify: 0.
9. Antal julsånger som KOMMER spelas på min Spotify om jag får bestämma: 0.
10. Antal sedda avsnitt av julkalendern: 6!
11. Antal centimeter snö i Uppsala: många!
12. Antal tomtar i mitt rum: 0.
13. Antal tomtar som kommer pryda mitt rum innan jul: 0.

Summa: jovars, mer julkänsla än man skulle kunna tro faktiskt. Det är snön som gör det - det är så fint ute nu! Det bästa av allt är ändå att jag knappt kännner mig stressad. Vilket jag ju iofs borde vara med tanke på punkt 6.

När jag INTE äter lussekatter, fixar julklappar eller lyssnar på julsånger pulsar jag i snö till BMC och går på föreläsningar om idrottsskador, fnissar åt läkarstudenternas minst sagt tveksamma anatomikunskaper och lyssnar på Noah and the whale och Hello Saferide och har det rätt bra.

På återseende.

1 kommentar:

  1. Minns att vi bakade och åt lussekatter hos dig första vintern i Uppis :) :) Förresten tycker jag att de är rätt skoj att kolla röntgenplåtar, men de är kanske bara jag... När åker du hem för jul? Kramar

    SvaraRadera